İhracatta 2018 hedefi 2.4 milyar dolar

0
618

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Başkanı Aydın Dinçer, doğaltaş sektörüne yönelik yayın yapan medya temsilcileriyle buluştu. Yönetim Kurulu üyeleri Rüstem Çetinkaya, Hasan Hüsnü Ayvacı ve Eyüp Batal’ın da katıldığı toplantıda İMİB Başkanı Dinçer, şu noktaların altını çizdi:

1-Amacımız yüzde 20 büyüme

Türkiye’nin 2017 yılına ait tüm maden grubu ihracatı yüzde 23.79’luk büyümeyle 4.6, doğaltaş ihracatı ise yüzde 13.4’lük büyümeyle 2 milyar 48 milyon dolar oldu. Maden sektörünün 2023 yılına dair hedefi ihracatta 15 milyon dolara ulaşmak. Bunun için 2018 yılı çok kritik bir yıl olacak. Bizim 2023 hedeflerine ilerlemek için 2018 yılında da yüzde 20 ile 25 arasında bir artış sağlamamız gerekiyor. Rakamsal olarak ifade edecek olursak, 2.4 milyar doların üzerine çıkmak diyebiliriz.

2-İzinler tek bir merkezden çıkmalı

İhracat hedeflerine ulaşmak için tabii ki öncelikle maden izinlerinin gecikmeden bizlere ulaşması gerek. Bu konuda Orman, Enerji ve Çevre bakanlıkları birlikte bir Koordinasyon Kurulu oluşturdu. İzin süreçlerini hızlandırmak için birlikte çalışacaklar. Biz burada Başbakanlık’tan da bir temsilci bulunmasını istedik. Çünkü Başbakanlık Genelgesi nedeniyle tüm başvurular Başbakanlık’ta birikiyor. Farklı farklı alanlarda binlerce izin talebi geliyor. İşte burada madenler için bir pozitif ayrımcılık yapılması zorunlu. Çünkü madenler, Türkiye’nin diğer sektörleri için ihtiyaç duyulan hammaddelerin de üretimi anlamına geliyor. Madencilikle ilgili belki bir ekspres süreç oluşturulabilir başbakanlıkta. Ayrıca maden izinlerini tek bir yerden almamız konusunda taleplerimiz oldu. Yeni hazırlanan 11. Kalkınma Planı’nda bu konunun da yer almasını umut ediyoruz.

3- Turkish Stones markası güçlenecek

Doğaltaş özeline bakacak olursak, Turkish Stones markasını dünyada tanıtmak istiyoruz. İtalyan mermeri algısı dünyada nasılsa Turkish Stones algısını da oturtmalıyız. Evet, tüm dünyada bu işin ticaretini yapanlar, işin içindekiler Türkiye’deki mermeri, traverteni, kalitesini biliyorlar. Ancak son kullanıcının bunu tam anlamıyla bildiğini söyleyemeyiz. Dolayısıyla bizim yapmamız gereken, Turkish Stones markasını her yerde dile getirebilmek, parlatabilmek. Umut ediyoruz ki, bunu yaptığımız zaman düşük fiyat sıkıntısından da kurtulacağız.

4- Algı yönetimi için Bilim Kurulu

Kamuoyuna madenciliğin çevreye saygılı madencilik olarak yapılabileceğini, iş güvenliğini en üst düzeyde tutacak şekilde yapılabileceğini ve bizim bunun için çaba harcadığımızı anlatmamız gerekiyor. Maalesef dünyada bir şey üretiyorsanız, belli bir orada çevreye zarar veriyorsunuz. Ancak önemli olan bunun ne oranda yapıldığı ve bu zararın minimize edilmesi. Hangi sektör çevreye ne kadar zarar veriyor? Bunları bilimsel verilerle, istatistiklerle, somut bir şekilde anlatmamız gerek. Bu doğrultuda bir bilim kurulu oluşturduk. Farklı üniversitelerden farklı uzmanların bulunduğu bu kurul ilk toplantısını pazartesi günü yapacak. Örneğin Elmalı bölgesinde hem doğaltaş hem elma üretimi yapılıyor. Elma üretimi yapılırken yılda 27 kez kimyasal ilaçlama yapılıyor. Ortada yağmurlarla toprağa karışan bir kimyasal zarar var. Elmalı’da bir de doğaltaş üretimi yapılıyor. Sadece görsel bir kirlilik var, kimyasal hiçbir şey yok. Şimdi elma üretimi ne güzel derken, madenle ilgili maalesef negatif bir algı söz konusu oluyor. Biz bunu bilimsel raporlarla anlatmaya hazırlanıyoruz. Doğru bilgilendirme için de üzerinde çalışılmış raporlara ihtiyaç var.

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here