2021 yılında piyasaya sunuldu ilk kez… 2B Stone’un Karaman Yollarbaşı Mevkii’nden çıkarılıyor, gri üzerinde dans eden altın çizgileriyle tüm gözleri üzerinde topluyordu Baran Grey… Kendi ifadeleriyle ‘sıradanlığın değil eşsizliğin peşinden koşan’ iki ortak Bayram Ali Gedik ve Selma Yüksel, gerçekten özel bir taşı piyasaya sürmüşlerdi. Aradan geçen 3 yılda Baran Grey’i pazarda bilinen bir marka haline getiren ikili, 2024’ü yeni yatırımların yılı ilan etmiş durumda.
Pazara yönelik araştırmalar yaptıklarını ve yeni yılın rotasını çizdiklerini belirten iki ortak, “Baştan beni kontrollü üretim ve miktar değil kar odaklı satış prensibiyle hareket ettik. 2024 için stratejimiz hazır. İlk olarak ikinci ruhsatımızı aldık ve Baran Grey üretiminde kapasitemizi artırdık. Son dönemde Çin’de sarı tonlarına ilginin arttığını görüyoruz. Sarı rengin ağırlıkla olduğu Baran Grey Gold seleksiyonumuz bu açıdan ciddi bir avantaj. Baran Grey Pearl’ün performansından da memnunuz” dedi.
Peki 2024 yılına dair stratejinin detayları ne? Selma Yüksel bu noktayı şöyle açıklıyor: “Net bir şekilde gördük ki, pazarda ürün kalitesi kadar pazarlama mantığı da belirleyici bir noktada. Ocağa az ve öz müşteri sokacaksın. Özellikle Çinli müşteriler farklı ve değişik taşların peşinde. Bununla birlikte ucuz işlerle uğraşmadan taşın değerini koruyabilecek üreticilerle çalışmak istiyorlar. 2023 yılında 2022’ye göre yüzde 100’e yakın bir büyüme yakaladık. Ancak Hindistan ve Mısır pazarlarında daha iyi olabiliriz diye düşünüyorum. 2024’te Baran Grey Ocağı’nın ikinci ruhsatını aldık. Şimdi bu yıl yeni bir ocakta, farklı bir taşın üretimine başlayacağız.”