Bir fuardan fazlası

0
749

27-30 Eylül tarihleri arasında 52. kez kapılarını açan Marmo+mac bir kez daha doğaltaş fuarcılığında zirve noktası olduğunu gösterdi

56 farklı ülkeden 1650 firma stant açtı, 147 ülkeden 68 bin kişi ziyaret etti, Türkiye 134 firmayla boy gösterdi, dünya doğaltaş sektörünün kalbi 4 gün boyunca Verona’da attı

Dile kolay, tam 56 ülkenin birbirinden değerli firmaları ürünlerini sergiliyor. Dünyanın dört bir yanından ziyaretçi, sektördeki son gelişmeleri incelemek için oraya koşuyor. Taşın sanatla birleşiminden oluşan en özel ürünler karşınıza çıkıyor. Ve profesyonelliğinden asla ödün vermeden yol almaya devam eden Marmo+mac, kendi rekorlarını yeniliyor. Verona’da 27-30 Eylül 2017 tarihleri arasında 52. kez düzenlenen Marmo+Mac Uluslararası Taş, Tasarım ve Teknolojileri Fuarı, bir kez daha doğaltaş sektörünün kalbi olarak öne çıktı, “Bir fuardan fazlası” dedirtti.

147 ülkeden 68 bin ziyaretçi

Marmo+mac’ta katılımcı firma sayısında geçtiğimiz yıla oranla küçük bir düşüş yaşandı. 2016’da 1670 firmanın yer aldığı fuarda bu kez 1650 firma stant açtı. Katılımcı ülke sayısı 52’den 56’ya çıktı. Katılımcıların yüzde 40’ını İtalyan firmaları oluştururken, yüzde 60’lık yabancı katılımcı oranı, Marmo+mac’ın ‘uluslararası’ kimliğini gözler önüne serdi. Ziyaretçi sayısında ise Marmo+mac kendi rekorunu geliştirmeyi başardı. 12 holden oluşan toplam 80 bin metrekarelik alanda düzenlenen fuarı, 147 ülkeden 68 binin üzerinde kişi ziyaret etti.

Türkiye’den 134 katılımcı

Dünyanın en büyük blok mermer üreticisi olan Türkiye de Verona’da başrol oyuncuları arasındaydı. Türkiye’nin milli katılım organizasyonu 8. Kez İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) tarafından gerçekleştirildi. Türkiye 63’ü milli katılım, 71’i bireysel olmak üzere toplam 134 firma ile Verona’da yerini aldı. Geçtiğimiz yıl Türkiye, Marmo+mac’ta 185 firma ile temsil edilmişti. Ancak bu düşüşün ana nedeni, geçtiğimiz yıl 61 firmanın fuara katılmasına aracılık eden UR-GE projelerinin bu yıl uygulamadan kaldırılmasıydı.

Türk firmaları 10. Hol’de

Türk firmalarının büyük çoğunluğunun adresi yine ‘Türk Holü’ olarak da nitelenen 10. Hol’dü. Fuarın işlek noktalarına konulan dev tabelalarla ziyaretçiler 10. Hol’e yönlendirilirken 10. Hol’ün girişinde de üzerinde “Limit gökyüzüdür. Potansiyeli keşfet” yazan dev kapı giydirme çalışması dikkat çekti. Bunun dışında İMİB’in bire bir görüşme alanında da Türk katılımcılar ile ziyaretçilere baş başa görüşme yapma olanağı sağlandı. Türk Holü dışında 2, 5, 7, 9, 11 ve 12 hollerde de Türk firmaları ürünlerini sergiledi.

Açık alanda 11 firma

Açık alanda da 11 Türk firması yer aldı. Onyx üretimindeki başarısıyla öne çıkan ve yeni taşı Temiros Oro ile fuarda yer alan İvme Marble, göz alıcı taşı Infinito’yla kaplı standıyla MRT, birbirinden farklı desendeki koleksiyonuyla dikkat çeken Olimar ve sektörün öncü firmalarından Tekmar başta olmak üzere Türk firmaları ziyaretçilerin ilgisini çekmeyi başardı.

Danese: Liderlik bizim

Fuarın ardından ev sahibi İtalyan yetkililerin keyfi yerindeydi. VeronaFiere Başkanı Maurizio Danese, Marmomac’ın ulaştığı katılımcı ve ziyaretçi rakamlarına dikkat çekerek “Rakamlar Marmomac’ın global ticarette sektörün lideri olduğunu doğruluyor. Burada yerini alan 1650 şirket, sergiledikleri ürünlerle 147 ülkeden 68 bin alıcıyı cezbetti. Ve bu yılki fuarımız, hedeflerinden biri olan ticaretin gelişmesine ve önemli anlaşmaların imzalanmasına zemin oluşturdu” dedi.

Uluslararası kimlik vurgusu

VeronaFiere CEO’su Giovanni Mantovani de, Marmomac’la ilgili yaptığı değerlendirmede fuarın ‘uluslararası kimliği’ne vurgu yaptı. Mantovani, “Fuarın katılımcı sayısının yüzde 60’ını yabancı firmaların oluşturması, Marmomac’ın uluslararası özelliğini öne çıkarıyor. Fuarın öneminin daha da artırdığını görüyoruz. Bu yıl Afrika ülkelerinin fuara ilgisi arttı. Hedefimiz fuarın uluslararası etkinliğini korumak ve daha da artırmak. Bu doğrultuda şimdiden Çin ile önemli anlaşmalar imzaladık” dedi.

Alım heyeti organizasyonu

Hemen hemen tüm fuarlarda görmeye alıştığımız alım heyeti organizasyonu, Marmo+mac’ta farklı bir şekilde karşımıza çıktı. Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen alım heyetleri, Palaexpo Holü’nde fuar katılımcıları ile buluştu. 10’ar dakikalık görüşmeler, uluslararası ticaretin gelişmesine aracılık etti. Bunun yanında Hindistan ve Brezilya’dan gelen delegasyonlar resmi ziyaretler gerçekleştirdi.

Bloklar göz kamaştırdı

İşlenmiş ürünlerin süslediği stantların yanında açık alanda da doğa harikası bloklar karşıladı VeronaFiere ziyaretçilerini… Her yıl olduğu gibi ana giriş kapısının hemen önünde birbirinden farklı desen ve renkte, göz kamaştıran bloklar yer aldı. Fuar alanına girenlerin dev blokları hayran gözlerle izleyişi, dokunuşu birbirinden ilginç görüntüler oluşturdu.

Hartek ve MKS büyük oynuyor

Doğaltaş üreticileri olduğu kadar doğaltaş makine ve yan sanayi firmaları için de değerli bir fuar Marmo+mac. Bu doğrultuda Türkiye’den pek çok makine ve yan sanayi firması da VeronaFiere’de yerlerini aldı. Afrika pazarındaki başarısıyla öne çıkan ve rotasını ABD pazarına çeviren Hartek, daha da genişlettiği görkemli standında konuklarını ağırladı. Verona Fuarı’na katılan ilk Türk makine firması olan MKS de 2. Hol’de özellikle Afrika, Ortadoğu ve Asyalı ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.

Seramikçiler meydan okuyor

Evet, doğaltaş sektörü adına son yıllardaki en büyük tehdit seramik. Giderek gelişen teknolojinin imkanlarıyla istenilen büyük ebatlarda üretim yapabilen, mermer desenlerini bire bire yakın kopyalayan seramikçiler, dünya doğaltaş sektörünün en büyük fuarında tam anlamıyla bir ‘meydan okuma’ gerçekleştirdi. 12. Holdeki Laminam standı gerek şovlar, gerekse mermerden ayrılması zor ürünleriyle Marmo+mac’ın en hareketli standları arasında yer aldı.

‘Cersaie’ etkisine dikkat

Kuşkusuz profesyonelliğine ve potansiyeline şapka çıkardığımız 52. Marmo+mac’ın eksiklerinin de altını çizmek gerekiyor. Öncelikle 24-28 Ekim tarihleri arasında Bologna’da düzenlenen ve Marmo+mac’ın ilk iki günü ile çakışan Cersaie Seramik Fuarı’nın etkisi, Verona katılımcılarının şikayetleri arasındaydı. Katılımcılar, 2017’de 111 bin 604 ziyaretçiyi ağırlayan Cersaie Fuarı ile Marmo+mac’ın tarihlerinin çakışmasından duydukları rahatsızlığı dile getirdi. Fuar alanı içindeki bazı bölümlerde internet ağına ulaşılamaması da bir diğer sıkıntıydı.

WONASA’ya Türk başkan

Verona’da Türk Doğaltaş Sektörü adına da güzel bir seçim vardı. Dünya Doğaltaş Birliği’nin (WONASA) başkanlığına Şayakçı Stone firmasının sahibi Ali Şayakçı seçildi. Fuarın ikinci günü Şayakçı başkanlığındaki yeni yönetim, dünyanın saygın doğaltaş dergilerinin davet edildiği bir toplantı düzenledi. Türkiye’den sadece Marble Trend Magazine’nin katıldığı toplantıda da doğaltaş sektörünün seramik tehdidine karşı nasıl bir önlem alacağı konusu masaya yatırıldı.

Doğaltaş-teknoloji birlikteliği

Marmo+mac’ın vazgeçilmezlerinden biri de kuşkusuz 1. Hol’de yer alan İtalyan Taş Tiyatrosu… Doğaltaş ile teknolojinin buluşmasından doğan birbirinden şık tasarımların sergilendiği alan, yine bir sanat galerisini aratmadı. Özellikle tasarımı Raffaello Galiotto’ya ait olan ve ‘Rezzonico’ adını taşıyan mermer avize, izleyenleri büyüleyen bir güzelliğe sahipti. Fuarın sloganının neden “Evet, taşla yapabilirsiniz” olduğunu anlamak için İtalyan Taş Tiyatrosu’nu gezmek yeterliydi.

En iyi stand ödülü Akdo’ya

Verona’da birbirinden göz alıcı stantlar arasındaki rekabette de bir Türk firması zirveye çıktı. Aday firmaları tek tek gezerek özgünlük, orijinallik ve değerleri vurgulama kriterleri üzerinden değerlendirme yapan jüri, Akdo’yu uluslararası kategorinin birincisi olarak seçti. 11. kez düzenlenen en iyi stant yarışmasında uluslararası dalda mansiyon ödülü Portekiz’den Julipedra’ya, İtalyan firmalarının değerlendirildiği ulusal dalda en iyi stant ödülü Errebi Marmi’ye, mansiyon ise Cava Romana’ya verildi. Dizayn alanında ise uluslararası dalın birincisi Pavlidis, ulusal dalın birincisi Tosco Marmi firmaları oldu.

Fuarcıların tanıtım yarışı

Marmo+Mac aynı zamanda fuar ekiplerinin tanıtım faaliyetlerinin de merkeziydi. İZFAŞ yetkilileri, yaptıkları bire bir görüşmelerin dışında fuarın uluslararası boyutunun artması için büyük çaba harcadı. Servis holündeki standında yerini alan Vitoria Stone Fair ekibi de 2018’e yönelik çalışmalar yaptı.

Marmo+mac Arena’ya taşındı!

Marmo+mac öyle bir fuar ki, etkisini Verona’nın her yerinde görmek mümkün. Özellikle de Verona’nın Arena Meydanı’nda. Neredeyse tüm mekanların dolup taştığı, sürekli tanıdık yüzlerle karşılaştığımız Arena’da, “Marmo+mac ve Şehir” sergisini de görmek mümkündü. Geçtiğimiz yıl İtalyan Taş Tiyatrosu’nda sergilenen birbirinden şık 12 eser, mermerin büyüsünü VeronaFiere’den Arena’ya taşıdı.

Gelecek yıl 26-29 Eylül’de

Evet, Marmo+mac bir kez daha dünya doğaltaş sektörünün trendlerini belirlemeyi başardı. Özellikle uluslararası katılımcı oranıyla İzmir’in ev sahipliği yaptığı Marble’a kat etmesi gereken ne kadar çok yol olduğunu hatırlattı, katılım gösteren firmaların evlerine yüzleri güler bir şekilde dönmelerini sağladı. Fuarın 53’ncü organizasyonu 26-29 Eylül 2018 tarihleri arasında düzenlenecek.

Marble Trend’in Verona’da 10. Yılı

Dünya doğaltaş fuarcılığının zirvesi olan Marmomac, dünyanın önemli sektör dergilerini de bir araya getirdi. Marble Trend Magazine olarak biz de, uluslararası pek çok dergiyle birlikte 6. ve 7. holler arasındaki medya alanında 10. kez yerimizi aldık. Dergimizin 42. sayısının dağıtımını gerçekleştirirken 4 gün boyunca fuarın nabzını en iyi şekilde tutmak, en iyi fotoğrafı yakalamak için çaba harcadık. İtalya temsilcimiz Melike Yanmaz Rosignoli de Türk doğaltaş sektörünün saygın isimlerini standımızda ağırlarken, dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilere de yayınlarımızla ilgili bilgiler verdi.

TEILEN
Önceki İçerik2 milyar $’a doğru
Sonraki İçerikMecburi bir yazı

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here