YazarlarHasan ErcazipXiamen’de ne gördük?

Xiamen’de ne gördük?

-

Xiamen’de ne gördük?

4 yıllık aranın ardından Xiamen Stone Fuarı’ndaydık… 5-8 Haziran’da gerçekleşen bu büyük buluşmanın detaylarını dergimizin ağustos sayısında sizlerle paylaşacağız. Ancak fuar sonrası arayan, soran ya da mesaj yoluyla “Nasıldı fuar” diyen dostlara bu soruların yanıtlarını kısaca iletmek gerekiyor.

1- Öncelikle 4 yıllık aradan sonra uluslararası katılıma açılan Xiamen Stone’un eski görkemiyle yola devam ettiğini belirtelim. Xiamen Stone, olanca gücüyle, kalitesiyle, organizasyonuyla “Nerede kalmıştık” dedi bizlere.

2- Fuarda, Çin’in önde gelen firmalarının standlarını dikkatli gözlerle izleyenler, yeşilin ayak seslerini fark etmiştir mutlaka… Yeşil ve yeşil tonlarındaki taşlar, Xiamen 2023’ün başrolündeydi desek, hata yapmış olmayız. Çinli firma yetkilileri de, yaptığımız sohbetlerde yeşil taşlara yönelim olduğunun altını çizdi. Kırmızının tonları, bejin daha sarıya yakın tonları da fuarda dikkat çeken notlarımız arasındaydı.

3- Xiamen bize gösterdi ki, butik taşların ağırlığı net bir şekilde artıyor. Türkiye’de son dönemde birbirinden özel, sanat eserini aratmayan butik taşlar görüyoruz. Evet ihracat miktarları, bej ya da gri gibi yüksek tonajlarda olmayacaktır ama butik taşlar da doğaltaşın yeni modası haline gelmiş durumda.

4- 4 yıllık ara sonrası Çin’de stokların tükenmiş olacağını düşünen Türk firma sahipleri için Shuitou’dan gelen haberler pek iç açıcı değil. Fabrikaların ve depoların ağırlıklı olarak bulunduğu Shutiou bölgesini ziyaret eden dostların, “Taş soran yok” serzenişleri hepimizin canını sıktı. 2023’ün ilk 6 ayında Çin’e gönderilen taş miktarının geçen yıla oranla yüzde 10.8 azalması da bu durumu ortaya koyuyor.

5- Gelelim asıl meseleye… Moda, azalan talep, stokların doluluğu, rekabet… Doğaltaş sektöründe bu tür şikayetler söz konusu. Ancak asıl tehdit, yapay ürünlerin giderek güçlenmesi. Xiamen’de daha önce belki yüzde 5-10 civarında yapay ürün görürken, son fuarda bu oranın yüzde 40’lar civarına ulaştığını hissettik… Bu da doğaltaşın kalbindeki porselenin, seramiğin ve diğer yapay ürünlerin bir meydan okumasıydı.

Diğer İçerikler

İvme iki yıldızı: Pianeta Blu & Brezza

Onyx üretiminde Türkiye’nin öncü firmalarından biriydi önce İvme Marble… Ardından Torbalı’da açtığı plaka galerisi ile yeni bir yatırıma imza...

Pekin Büyükelçisi Musa: Çin emlak sektörü 2 yıl içinde dengeye oturur

TÜRKİYE’NİN PEKİN BÜYÜKELÇİSİ İSMAİL HAKKI MUSA, MARBLE TREND’E KONUŞTU:MARBLE TREND ÖZEL RÖPORTAJYıl 2018… Xiamen Fuarı… Dönemin Pekin Büyükelçisi Abdülkadir...

Marka olma yolunda: Spica & Tyana

2022 Bursa Blok Fuarı’nda tanıştık bu ikiliyle… Üretimine henüz birkaç gün önce başlanmış, ilk çıkan bloklar apar topar Bursa’ya...

Egeli madenciler Ege Bölgesi’nde ihracat artış rekortmeni oldu

'Kritik minerallere yatırım yapılmalı'“Hayatımız Maden” mottosuyla yer altındaki zenginlikleri çevreci bir yaklaşımla ekonomiye kazandıran Türk madencilik sektörü 2024 yılının...

‘Bu mücevherin değerini biliyoruz’

Xiamen Fuarı’nda herkesin gözüne çarpan detay aynıydı. Çinli firmaların yeşil ve sarı tonlarında, hareketli, butik taşlara olan ilgisinin fark...

Özçınar’ın yeni rengi: Çınar Black

Doğaltaş sektörünün köklü firmalarından Özçınar Mermer… 1984 yılında kurulan, Isparta, Burdur, Denizli, Muğla, Konya ve Eskişehir’de toplam 7 adet...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler