YazarlarHasan ErcazipXiamen’de ne gördük?

Xiamen’de ne gördük?

-

Xiamen’de ne gördük?

4 yıllık aranın ardından Xiamen Stone Fuarı’ndaydık… 5-8 Haziran’da gerçekleşen bu büyük buluşmanın detaylarını dergimizin ağustos sayısında sizlerle paylaşacağız. Ancak fuar sonrası arayan, soran ya da mesaj yoluyla “Nasıldı fuar” diyen dostlara bu soruların yanıtlarını kısaca iletmek gerekiyor.

1- Öncelikle 4 yıllık aradan sonra uluslararası katılıma açılan Xiamen Stone’un eski görkemiyle yola devam ettiğini belirtelim. Xiamen Stone, olanca gücüyle, kalitesiyle, organizasyonuyla “Nerede kalmıştık” dedi bizlere.

2- Fuarda, Çin’in önde gelen firmalarının standlarını dikkatli gözlerle izleyenler, yeşilin ayak seslerini fark etmiştir mutlaka… Yeşil ve yeşil tonlarındaki taşlar, Xiamen 2023’ün başrolündeydi desek, hata yapmış olmayız. Çinli firma yetkilileri de, yaptığımız sohbetlerde yeşil taşlara yönelim olduğunun altını çizdi. Kırmızının tonları, bejin daha sarıya yakın tonları da fuarda dikkat çeken notlarımız arasındaydı.

3- Xiamen bize gösterdi ki, butik taşların ağırlığı net bir şekilde artıyor. Türkiye’de son dönemde birbirinden özel, sanat eserini aratmayan butik taşlar görüyoruz. Evet ihracat miktarları, bej ya da gri gibi yüksek tonajlarda olmayacaktır ama butik taşlar da doğaltaşın yeni modası haline gelmiş durumda.

4- 4 yıllık ara sonrası Çin’de stokların tükenmiş olacağını düşünen Türk firma sahipleri için Shuitou’dan gelen haberler pek iç açıcı değil. Fabrikaların ve depoların ağırlıklı olarak bulunduğu Shutiou bölgesini ziyaret eden dostların, “Taş soran yok” serzenişleri hepimizin canını sıktı. 2023’ün ilk 6 ayında Çin’e gönderilen taş miktarının geçen yıla oranla yüzde 10.8 azalması da bu durumu ortaya koyuyor.

5- Gelelim asıl meseleye… Moda, azalan talep, stokların doluluğu, rekabet… Doğaltaş sektöründe bu tür şikayetler söz konusu. Ancak asıl tehdit, yapay ürünlerin giderek güçlenmesi. Xiamen’de daha önce belki yüzde 5-10 civarında yapay ürün görürken, son fuarda bu oranın yüzde 40’lar civarına ulaştığını hissettik… Bu da doğaltaşın kalbindeki porselenin, seramiğin ve diğer yapay ürünlerin bir meydan okumasıydı.

Diğer İçerikler

Türk doğaltaş sektörü 19 ülkeden, 40 ithalatçıyı İzmir MARBLE Fuarı’na getiriyor

2024 yılının ilk çeyreğinde arı gibi çalışarak Suudi Arabistan, İngiltere, Güney Kore ve Çin’de pazarlama faaliyetleri yapan Ege Maden...

Marble İzmir’de kurulum başladı

Marble İzmir’de ilk doğaltaş alana getirildi17 - 20 Nisan 2024 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek Marble İzmir – Uluslararası Doğaltaş...

İMİB’den ‘Taşın ana vatanı Türkiye’ projesi

İMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal, “İMİB olarak, Türk doğal taşını dünyada bir marka haline getirmek için kapsamlı...

Türk doğaltaş ihracatçıları Çin’den umutlu döndü

Dünya doğal taş sektörünün en büyük buluşma noktası Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen 24. Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı...

EMİB’in 2024 hedefi 1 milyar 250 milyon dolar

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu, “2024 yılı sonunda Maden sektörümüzün toplamda 6,5 milyar dolar, doğal...

Alacakaya’dan prestij projesi: Dubai Hills Golf Place

Yıllara meydan okuyan markalar yaratmak büyük bir ayrıcalık… Rosso Levanto ile Black Pearl ile, Cream Karaman ile bu anlamda...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler