GüncelDeğişmeyen kalite: Marmo+mac

Değişmeyen kalite: Marmo+mac

-

Değişmeyen kalite: Marmo+mac

138 Türk firması ürünlerini sergiledi, toplam 154 ülkeden 69 bin profesyonel fuarı gezdi, Marmo+mac bir kez daha sınıfı geçti.

Sanatıyla, tarihiyle, kültürüyle ve lezzetleriyle güzel ülke İtalya… Ve tabii ki fuarıyla. Marmo+mac bu açıdan çok özel bir fuar… Hani Ağustos ayı girdiğinden itibaren geri sayıma da başlıyorsunuz. Yeni sezon, yeni taşlar, birbirinden yetenekli tasarımcıların elinden çıkan ürünler heyecanlandırıyor sizi. The Italian Stone Theatre’ın bu kez sizi nasıl büyüleyeceğini merak ediyorsunuz mesela! Ve sonunda ‘şov’ başlıyor. Dünya doğaltaş fuarcılığının tepe noktalarından Marmo+mac’ın 54. buluşmasına da bu heyecanla gittik, bir kez daha kalitesine şapka çıkarttık.

Türk katılımında artış

25-28 Eylül 2019 tarihleri arasında gerçekleşen dev fuar, Türk doğaltaş üreticilerinin de ilgi odağı olmayı başardı. Toplam 138 firma Verona’ya çıkarma yaptı, şovun bir parçası oldu. Geçtiğimiz yıl ‘Euro kuru etkisi’ nedeniyle 127’ye düşen Türk katılımcı sayısı da, 2019’la birlikte yeniden çıkışa geçmiş oldu. Veronafiere’de 10. Holü, ‘Türk Holü’ olarak değerlendirmek yanlış olmaz. Marmo+mac’a Milli Katılım ile gitmeyi tercih eden 50 Türk firmasının adresi 10. Hol’dü. 88 Türk firması ise fuara bireysel katılım gösterdi, 2, 6, 9, 10, 11, 12. hollerde ürünlerini sergiledi.

Milli Katılım 10. kez İMİB’den

Verona’da Türkiye’nin Milli Katılım organizasyonu bu yıl 10. kez İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) tarafından gerçekleştirildi. İMİB, 10. Hol’de 1.914 m2’lik alanda 50 firmayla gövde gösterisi yaptı, Türkiye’nin imzasını taşıyan birbirinden özel taşlar, ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Fuarın ilk günü İMİB Başkanı Aydın Dinçer, yönetim kurulu üyeleri ile birlikte Türk firmalarının stantlarını ziyaret edip “Hayırlı fuarlar” dileğinde bulunurken, bürokrasi kanadından da önemli konukları ağırladı.

Bürokratlardan yakın ilgi

İtalya’ya gelen firmalara ‘Hoş geldiniz’ diyen Milano Başkonsolosu Özgür Uludüz, Milano Ticaret Ataşesi Dr. Emre Orhan Öztelli ve ataşelik uzmanlarının yanısıra Ticaret Bakanlığı Maden Metal ve Orman Ürünleri Daire Başkanı Ali Rıza Oktay, MAPEG Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Sever, MAPEG Doğal Taş Daire Başkanı Abdülkerim Aydındağ da İMİB Başkanı Aydın Dinçer ile birlikte stantları gezdi. Yetkililer, firma temsilcilerinden fuar ve sektörün genel durumu hakkında da bilgi aldı.

Ziyaretçi ve katılımcı sayısı arttı

Gelelim fuarın genel rakamlarına… Marmo+mac tarafından yapılan açıklama, fuarın ziyaretçi ve katılımcı istatistiklerindeki artışı göz önüne serdi. 2018 yılında 55 ülkeden 1600 katılımcının yer aldığı fuarda, bu kez 61 ülkeden 1650 firma ürünlerini sergiledi. Ziyaretçi sayısında da hem ülke çeşitliliği hem de sayıda gelişim söz konusuydu. Geçtiğimiz yıl 140 ülkeden 68 bin kişi tarafından ziyaret edilen Marmo+mac, 2019’da 154 ülkeden 69 bin ziyaretçiye ulaştı.

Danesi: Tüm hedeflere ulaştık

Venorafiere Başkanı Maurizio Danesi, fuarın kendileri için mutluluk verici bir şekilde noktalandığını belirtirken “54. Marmo+mac, belirlediğimiz tüm hedeflere ulaşma başarısını gösterdi. Özellikle yabancı ziyaretçi sayısına yakaladığımız yüzde 62’lik artış, fuarın etkileyici uluslararası kimliğinin yansıması oldu” dedi. Veronafiere CEO’su Giovanni Mantovani de “Marmo+mac, teknoloji ile doğaltaşın buluşmasından nasıl sonuçlar doğurabileceği konusunda mimar ve tasarımcılara ilham veriyor” diye konuştu.

Doğanın yaratıcılıkla buluşması

Birbirinden özel taşlar, şıklıkta yarışan stantlar, sunumlar… Marmo+mac’ta göz alıcı bir çok noktanın varlığından söz edebiliriz elbette ama kuşkusuz The Italian Stone Theatre bir başka…  Dünyanın dört bir yanında üretilen farklı taşların, İtalyan mimarların yaratıcılığıyla buluşması, her yıl birbirinden özel ve büyüleyici eserleri ortaya çıkarıyor. Bu yıl da The Italian Stone Theatre’ın içine girenler, doğaltaşın çeşitliliği ve eşsizliğinin öne çıkarıldığı eserleri hayranlıkla izledi.

Arslanlar’ın büyük gururu

Son dönemin dikkat çeken firmalarından olan Arslanlar Mermer, Verona’da bambaşka bir heyecan yaşadı. 12. holdeki şık ve göz alıcı standında konuklarını ağırlayan firmanın bir gözü de The Italian Stone Theatre’daydı. Zira Arslanlar Mermer tarafından üretilen Silver River taşı, The Italian Stone Theatre’daki şarap barı için tercih edilmişti. İtalyan mimarların elinden çıkan şık tasarım, görenlerden tam not aldı.

Ödüller Yunan firmalara

Marmo+mac’ın klasiklerinden biri de stant tasarım ödülleri. Best Communucator Award adıyla düzenlenen ödüller, bu yıl 13. kez sahiplerini buldu. Dizayn, doğaltaş, aletler ve makineler olmak üzere 4 farklı kategoride en iyi İtalyan ve en iyi uluslararası firmalar ödüle layık görüldü. Dizayn kategorisinde Temmer, en iyi 3 firma arasına girmesine karşın uluslararası birincilik ödülü Yunan Akrolithos’un oldu. Doğaltaş kategorisinde ise yine bir Yunan firması olan Stone Group International zirveye çıkmayı başardı.

Baş döndüren tasarımlar

Marmo+mac’ın dağıttığı ödüllere saygımız sonsuz. Ancak Verona’da ödül almayan, buna karşın Marble Trend olarak bizim hayranlığımızı kazanan stantların da altını çizmemiz gerekiyor. ‘Uzay ve Galaksi’ temasını işleyen, ürünlerini her biri farklı mermerden yapılmış gezegenler şeklinde sergileyen İtalyan Gruppo Tosco Marmi kesinlikle dizayn anlamında fuara damgasını vuran firmaydı. İtalyan hollerinde özenle hazırlanmış, birbirinden orijinal stantlar da şapka çıkartılacak türdendi.

Alkışlar İMİB ekibine

Bir fuarda stand tasarımıyla, tanıtım çalışmalarıyla, fuar sırasındaki hizmetleriyle katılımcıların tümünü mutlu etmek elbette ki çok zor. Ancak İMİB yönetimi ve çalışanları, Verona’da kesinlikle üst düzey bir işe imza attı. Sade ve şık stant tasarımları katılımcılardan tam not alırken, tanıtım konusunda da harcanan çaba alkışa değerdi. Öncelikle fuarın ana holünde, ziyaretçileri Türk holüne yönlendiren dev pano son derece dikkat çekiciydi. Bunun yanında İMİB standında dağıtılan ve ‘Turkish Stones’ vurgusu yapılan çantalar da ziyaretçilerin Türk holüne yönlendirme konusunda etkili oldu.

Dinçer: Gelişim için çalışıyoruz

İMİB Başkanı Aydın Dinçer, fuarın Türk Doğaltaş Sektörü’nün gücünü sergileme açısından çok önemli olduğunu belirtti. Dinçer, “Hiç şüphe yok ki, dünya doğaltaş fuarcılığının en önemli adreslerinden biri Marmo+mac. Dünya doğaltaş ailesini buluşturan böyle önemli bir organizasyonda ev sahibi İtalya’nın ardından en büyük katılımı Türk Doğaltaş Sektörü gösterdi. Hem Türkiye’de madencilik ve mermerciliğin gelişimi hem de dünya üzerinde Turkish Stones markasının gelişimi açısından tüm gücümüzle çalışıyoruz. Bu fuarda bize destek olan, yanımızda olan bürokratlara da teşekkür ediyorum” dedi.

Marble Trend 12’den vurdu

Gelelim bize… Dedik ya, Marmo+mac dünya doğaltaş ailesinin en büyük buluşmalarından biri diye. Biz de Marble Trend olarak, bu büyük buluşmada 12. kez yer almanın gururunu yaşadık. Marmo+mac’a özel olarak hazırladığımız 49. sayımızın dağıtımını gerçekleştirdik. Ayrıca 6. Ve 7. holler arasındaki Servis Alanı’nda bulunan standımızda sektörün seçkin temsilcilerini ağırlarken, en iyi fotoğrafın, en doğru bilginin peşinde koşup durduk.

Fuarların tanıtım yarışı

Marmo+mac, dünyanın dört bir yanından doğaltaş ailesini buluşturan bir dünya. Hal böyle olunca, fuar organizatörleri de tanıtım yapmak, katılımcı ve ziyaretçi çekmek için Marmo+mac’ı ciddi bir fırsat olarak görüyor. Verona’da katılımcı olarak yer alan Xiamen Stone Fair ve Vitoria Stone Fair ekipleri fuar boyunca yoğun çaba harcadı. MARBLE 2020’nin tanıtımını yapan İZFAŞ ekibi ise gerek Verona’nın en popüler yerlerinden Erbe Meydanı’na astığı dev pankart ve Arena’da verdiği resepsiyonla adeta gövde gösterisi yaptı.

Violet mermerden Langırt masası!

Marmo+mac’ın en ilgi çeken noktalarından biri Alimoğlu Mermer’in standıydı. Firmanın İzmir’deki fabrikasında imal edilen langırt masası, fuar ziyaretçileri için bir eğlence noktası oldu. Violet (Menekşe) türü mermerden yapılan 350 kilogram ağırlığındaki masa, haftalık çalışmanın sonucunda ortaya çıktı. Alimoğlu Mermer yetkilileri, masanın 10 bin Euro’luk fiyatla satışa sunulduğunu belirtti.

En ağır motosiklet

Doğaltaşın teknoloji ile buluştuğunda ne sonuçlar verdiği konusunda ufuk açıcı bir yer Marmo+mac… İtalyan Odone Angelo firmasının standında da dünyanın en ağır motosikleti çıktı karşımıza! Ünlü motosiklet markası Ducati’nin isteği üzerine imal edilen bu özel motosikletin ağırlığı 450 kilogram. Orijinali ile yan yana konulduğunda, daha da anlamlı bir hal alan ürün, Bianca Carrara mermerinden yapıldı. Firma yetkilileri, 250 saatlik bir emek sonucunda ortaya ürünü, gururla sergiledi.

Diğer İçerikler

250 yıllık tarihe Fortiori dokunuşu: Rami Kütüphanesi

Bir yanda tarihi bir eser… 1770’lerde 40 bin metrekarelik bir alana inşa edilmiş, yaklaşık 250 yıllık bir yapıt… Eski...

İMİB Yönetim Kurulu’ndan Marmara Adası’na ziyaret

4 Aralık Dünya Madenciler Günü’nde; İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu, Marmara Adası’nda madencilerle bir araya geldi. Marmara...

İMİB Başkan Yardımcısı Çekiç: ‘Madencilik sektörü destek bekliyor’

İMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Metin Çekiç’ten Dünya Madenciler Günü mesajı: ‘Madencilik sektörü destek bekliyor’İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB)...

Türk doğaltaş ihracatçılarının Dubai çıkartması

Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), 25-29 Kasım 2024 tarihleri arasında Dubai’ye düzenlediği “Sektörel Ticaret Heyeti” ile Türk doğal taş...

Haz Limestone Classic ile yaratılan bir eser: Hamad bin Jassim bin Jaber Al Thani Camii

İstanbul’da Boğaziçi Köprüsü’nün Avrupa yakasındaki ayağında yer alan, mimarisi ve konumuyla ayrı bir yeri olan Ortaköy Cami’nin izlerini taşıyan...

Anil Taneja yazdı: Doğal taş sektörü neden yenilik yapma konusunda bu kadar isteksiz?

Doğal taş sektöründeki çoğu kişi için talepteki mevcut yavaşlamanın alışılmadık derecede uzun süreli olduğu, çoğu şirketin kapasitesinin çok altında...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler