GüncelDoğaltaş sektörü 29. Marble İzmir’i bekliyor

Doğaltaş sektörü 29. Marble İzmir’i bekliyor

-

Doğaltaş sektörü 29. Marble İzmir’i bekliyor

Marble İzmir – Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, 17 – 20 Nisan 2024 tarihleri arasında sektörü fuarizmir’de bir araya getirecek. Bu yıl 29.’su gerçekleştirilecek Marble İzmir’e, hem yurt içi hem de yurt dışından sektörün talebi yoğun. 150 bin metrekareyi aşan alanda 1000’in üzerinde katılımcıyla gerçekleştirilecek Marble İzmir, Türkiye ve dünyanın dört bir yanından katılımcı ve ziyaretçileri, sağladığı ticaret hacmiyle bu yıl da sektöre umut olmaya devam edecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ tarafından düzenlenen Marble İzmir Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, 2024’te de Türk doğal taşının dünyaya açılan kapısı olmaya devam edecek. Dünyanın dört bir yanından katılımcısı, yerli ve yabancı ziyaretçi sayısıyla öncü olan Marble İzmir, 2 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşan doğal taş sektörüne, yeni hedeflere ulaşması için katkı sağlamaya devam edecek.

Yalnızca doğal taş ve doğal taş ürünleri ile makineler ve teknolojileri sergilenecek

Bu yıl fuarda; sektör temsilcilerinden gelen talepler üzerine alınan karar doğrultusunda, yalnızca doğal taş ve doğal taş ürünleri ile makine ve teknolojileri sergilenecek. Açık ve kapalı tüm alanlar, bu yıl da katılımcıların kullanımına sunuldu. Fuarda, tüm doğal taş firmaları fuarizmir’in kapalı hollerinde yer alırken C holünün büyük bir kısmı ile D holünün tamamı makine ve teknoloji firmalarına tahsis edildi. Blok mermer alanı da geçtiğimiz yıl olduğu gibi düzenlendi.

1998 yılından bu yana Uluslararası Fuarlar Birliği (UFI) üyesi olan Marble İzmir, Türk doğal taşının dünyaya açılarak pazar payını arttırması, yeni pazarlara ulaşılması açısından büyük önem taşıyor. Doğal taşın her haline ve makinelere ev sahipliği yapan Marble İzmir Fuarı’na katılan bini aşkın firmadan alınan geri dönüşler ve talepler de titizlikle değerlendiriliyor. Uluslararası standartlarda fuarcılık hizmeti vermek, Marble İzmir markasını yukarıya taşımak için sektörün tüm temsilcileri ile uyum içinde güç birliği yapılarak yıl boyunca çalışmalar sürdürülüyor. Bu yıl da fuarın geçmiş yıllardan daha büyük bir ticaret hacmi yaratması ve çok güçlü bir ihracat potansiyeli oluşturması bekleniyor. Fuara olan ilgi ve talep, doğal taş sektörünün uluslararası platformlarda daha da güçlenmesini sağlarken Türkiye’nin bu alanda liderliğini de pekiştiriyor.

Doğaltaş ihracatına katkı sağlayacak

1995 yılında doğaltaş sektörünü Kültürpark’ta buluşturan Marble İzmir Fuarı’nın ilk yılında toplam doğal taş ihracatı 77 milyon dolarken geçen yıllar içinde fuarın da katkısı ile Türkiye’nin doğal taş ihracatı 2 milyar dolar seviyesine yükseldi. Sektör fuarı, fuar da sektörü büyüttü ve Marble İzmir, yıllar içinde doğal taş ihracatının can damarı haline geldi. Türkiye’nin doğal taş sektöründe dünya rezervlerinin üçte birine sahip olma avantajı yanında, renk ve desen zenginliğine de sahip olmasının da etkisiyle son 10 yılda, doğal taş ihracatı Türkiye ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolarlık katkı sağladı. Fuarın da katkısıyla işlenmiş doğal taş ihracatı, 2023 yılında tüm doğal taş ihracatının yüzde 62,72’lik kısmını oluşturdu. İlk yıl Kültürpark’ta 47 yerli katılımcısıyla başlayan ve 4 bin 719 kişiyi ağırlayan Marble İzmir Fuarı, geçtiğimiz yıl 167’si ülke dışından olmak üzere 1015 katılımcıya ulaşırken 148 ülkeden 9 bin 56’sı yabancı olmak üzere toplam 79 bin 153 ziyaretçiyi ağırladı.

Alım heyetleri ile ticaret hacmi artacak

Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da Ticaret Bakanlığı’nın ihracata yönelik destekleri ve farklı ihracatçı birliklerinin iş birliğiyle alım heyeti programları düzenlenecek. Hedef olarak belirlenen ülkelerden yüzlerce sektör profesyoneli yabancı müşteri alım heyeti programı kapsamında ağırlanacak. Fuar süresince düzenlenecek B2B görüşme programları ile de katılımcı firmaların müşteriler ile hızlı ve etkili biçimde görüşmesi sağlanacak. Alım heyeti programının yanı sıra 10 bine yakın yabancı sektör profesyonelinin fuarı ziyaret edeceği tahmin ediliyor. Marble İzmir’e katılan firmalar, şartlara uygunluğu sağlamaları halinde, Ticaret Bakanlığı, İzmir Ticaret Odası ve KOSGEB desteklerinden de faydalanabilecek.

Marble İzmir’de; mermer, granit, traverten, oniks, limestone, diyabaz, andezit, bazalt, madencilik sarf malzemeleri, fabrika ve atölye sarf malzemeleri, madencilik makineleri, iş makineleri ve ağır ekipmanlar, fabrika ve atölye makineleri, çevre koruma, geri dönüşüm ve kazanım sistemleri, sektörel kuruluşlar ve dergiler, bilgi işlem ve yazılım firmaları, nakliye ve lojistik hizmetler, finansman ve kredilendirme hizmetleri, kamu ve resmi kurumlar, dernek, birlik ve STK’lar, medya kurum ve kuruluşları katılımcı olarak yer alacak.

Fuar’ın ziyaretçi profilini ise tüm dünyadan doğal taş işleme makine ve teknolojileri bayi ve toptancıları, doğal taş uygulamacıları, inşaat ve taahhüt şirketleri, proje yönetim ve danışmalık şirketleri, yapı denetim şirketleri, mimarlık ofisleri, yapı marketler, yapı malzemeleri toptancıları, perakendeci ve dağıtıcıları, inşaat makineleri bayi ve toptancıları, madencilik ve doğal taş şirketleri oluşturuyor. Katılımcı firmaların talepleri doğrultusunda Amerika ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere geniş bir coğrafyada ziyaretçi çalışmaları yürütülüyor. Bu çerçevede, ABD, Avrupa, Asya ülkeleri ile Ortadoğu ve Rusya bölgelerindeki ticaret ataşeliklerimiz ile de yakın iş birliği yapılıyor.

Marble mobil uygulaması bilgilendirip kolaylık sağlıyor

Geçtiğimiz yıl hazırlanan Marble İzmir mobil uygulaması bu yıl da bilgilendirici bir rehber olma özelliğini sürdürecek. Uygulama, dünyanın her yerinden Marble İzmir’i duyan, gelmek isteyen, alım yapmak, ürünlerden haberdar olmak isteyen herkesi bilgilendirecek. Telefon ve akıllı cihazlarda kullanılabilen uygulama aracılığıyla Marble İzmir’e ve firmalara dair tüm bilgilere ulaşılabilecek. Hem Apple Store hem de Google Play’den cep telefonu ve tabletlere indirilebilen, Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanan uygulama, katılımcı ve ziyaretçilere kolaylık sağlayacak.

“Değişik” tasarımlar Marble İzmir’le hayat buluyor

Fuar kapsamında; söyleşiler, etkinlikler, atölye vb. çalışmaları, doğal taş tasarım yarışması da düzenleniyor. Marble İzmir, bu yıl 6.’sı düzenlenen Uluslararası Değişik Doğal Taş Tasarım Yarışması’yla da genç tasarımcıları sektörün yenilikçi firmalarıyla bir araya getiriyor. Doğal taş ihracatının, tasarım ve mimariyle desteklenerek katma değeri yüksek ürünlerle yapılmasıyla artması, Türk doğal taşının pazarda yenilikçi yüzünün ortaya konulmasının amaçlandığı yarışmada hayata geçirilecek özgün tasarımlar, Marble İzmir’de ziyaretçilerle buluşacak. Farklı ülkelerden genç tasarımcıların, jüri değerlendirmesi sonucu finale kalan projeleri, sektörün yenilikçi firmaları tarafından hayata geçirilecek ve ödül kazananlar 29. Marble İzmir’de belli olacak.

Marble bereketi yaşanacak

Marble İzmir; sektöre ve yan sektörlerine, ihracata, istihdama katkı sağlamasının yanı sıra önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da turizmden konaklamaya, ulaşımdan yiyecek içecek sektörüne kadar birçok alanda kent ve ülke ekonomisine de pozitif etki sağlayacak. Fuar nedeniyle kente gelecek yerli, yabancı katılımcı ve ziyaretçiler, İzmir’de Marble bereketini hissettirecek.

Diğer İçerikler

Doğaltaş sektörü Güney Kore’den umutlu dönüyor

Türkiye-Güney Kore arasındaki dostluk köprüsü doğal taş sektöründe ticaret köprüsüne dönüşecekDünya’nın en büyük doğal taş tedarikçisi konumunda olan Türkiye,...

Bu gurur MRT’nin

Türk doğaltaş sektörünün genç, dinamik ve enerjik firması MRT… Aynı zamanda çok da başarılı. Firmanın 2020 yılında açtığı Konya...

Korea KINTEX Fuarı’nda şov başladı

Güney Kore’nin 1,5 milyar dolarlık doğaltaş ithalatından aslan payını almaya gittilerEgeli doğal taş ihracatçılarından dev işbirliğiKoreli müteahhitlere projelerinizde Türk...

Sade, asil ve şık: Nero Vita

Yıllar değişiyor, moda değişiyor, müşteri talepleri farklılaşıyor. Ancak yaşamın içinde asla değişmeyen şeyler de yok değil. Örneğin bazı renklerin...

Güney Kore’nin yapıları Türk taşlarıyla prestij kazanacak

Türk doğal taş sektörü, KOREA BUILD WEEK (KINTEX) 2024 Fuarı’nda Koreli dostlarıyla Türk doğal taşlarını buluşturuyorTürk doğal taş sektörü...

Türk doğaltaş sektörü İngiliz mimarlar ve tasarımcılara odaklandı

Türk doğal taş sektörü, İngiltere’ye işlenmiş ürün ihracatını artırmak, prestijli projelerde Türk taşlarının daha fazla kullanılması içi mimarları ve...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler