GüncelEMİB'den yeni URGE projesi

EMİB’den yeni URGE projesi

-

EMİB’den yeni URGE projesi

2021’de Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırarak yüzde 40’lık artışla 6,1 milyar dolarlık ihracata imza atan madencilik sektörünün lokomotifi doğaltaş ihracatının 2,5 milyar dolara ulaşması için Ege Maden İhracatçıları Birliği, Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (URGE) Projelerine bir yenisini daha ekledi. EMİB tarafından 3.’sü düzenlenen Yeni Dönem Doğaltaş Pazarlama ve Strateji Geliştirme URGE projesi 2022-2025 tarihlerinde yürütülecek ve toplamda 26 firma katılım gösterecek.

Üyelerinin yüzde 96’sı “üretici ihracatçı” olan Ege Maden İhracatçıları Birliği, her türlü rekabet koşullarında yenilikçi, yaratıcı, işlenmiş ürüne ağırlık veren bir anlayışı sektöre kazandırmak için çalışmalarına devam ediyor.  

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, 2022 yılı Ocak-Ağustos döneminde ihracatlarının yüzde 15 artışla 811 milyon dolar, son 1 yıllık dönemde ise yüzde 12 artışla 1 milyar 189 milyon dolara ulaştığını söyledi. Alimoğlu şöyle konuştu: “Birliğimizin doğaltaş ihracatı 8 aylık dönemde yüzde 11 artışla 530 milyon dolara ilerledi. Türkiye Geneli toplam doğaltaş ihracatının yüzde 40’ını biz gerçekleştiriyoruz. Doğaltaş ihracatında işlenmiş ürünler ihracatı yüzde Türkiye genelinde yüzde 70 iken Birliğimizde bu oran yüzde 80’lere ulaşıyor. Hedefimiz bu oranı yüzde 90’a çıkarmak. İşlenmiş ürünler başta olmak üzere, Türkiye’de yıllık 2 milyar dolara ulaşan doğaltaş ihracatımızı 2,5 milyar dolara çıkarmak için üyelerimizle yaptığımız faaliyetlere hız kazandırıyoruz.”

URGE Projeleriyle firmaların ortak hareket etme kümelenme kültürünü kazandıklarına değinen Alimoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Birliğimizce 3’üncüsü düzenlenen Yeni Dönem Doğaltaş Pazarlama ve Strateji Geliştirme URGE projemiz 2022-2025 tarihlerinde yürütülecek ve toplamda 26 firmamız katılım gösterecek. Firmalarımızın ihtiyaç analizi çalışmalarını tamamladık. Kısa süre içerisinde yurtdışı pazarlama faaliyetlerine başlayacağız. Hedef pazar ülkelerimiz; ABD, Birleşik Krallık, Fransa, Avustralya Almanya, Çin, Arjantin, İtalya, Singapur, Kanada, Suudi Arabistan, Katar, Hindistan, Tayvan, Güney Kore, Rusya Federasyonu ve Nijerya’dır.”

Alimoğlu, “URGE Projemiz kapsamındaki 17 hedef ülkeye 2021 yılında doğaltaş ihracatımız yüzde 30 artışla 539 milyon dolar olarak gerçekleşti. Doğaltaş ihracatımızın yüzde 73’ünü bu ülkelere gerçekleştiriyoruz. 2022 yılı Ocak Ağustos döneminde Birliğimizin söz konusu hedef ülkelere doğaltaş ihracatı yüzde 5 artışla 368 milyon dolar ulaştı. Hedef pazarlarımıza ihracatımızı 1 milyar dolara çıkaracak potansiyele sahibiz. Türkiye doğaltaş sektöründe dünya rezervlerinin üçte birine sahip. Değişen dünyada her pazarımız için birden fazla pazarlama stratejileri geliştirilmesi temel hedeflerimiz arasında yer alıyor” diye konuştu.  

İbrahim Alimoğlu, “Covid-19 sonrası tedarik zincirinde yaşanan güncel gelişmeleri dikkate alarak hem hedef pazar hem de alıcı firma özelinde analiz çalışmaları yapacağız. İşletmelerin pazarda rekabet üstünlüğü sağlaması ve üstünlüğünü koruması amacıyla agresif pazarlama stratejileri uygulanmaya odaklanıyoruz. Reklam ve tanıtım araçlarının yazılım firmalarıyla AR-GE yaparak geliştirilmesini de sağlayacağız. Aynı veya yakın sektörlerde faaliyet gösteren firmalarımızın kümelenmesi ile bir araya getirilmesi ve iş birliği bilincinin oluşturulması madencilik sektörümüzün orta vadedeki 12 milyar dolar ihracat hedefine daha hızlı ulaşmasını sağlayacak” dedi.  

Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin 2022 yılı Ocak-Ağustos döneminde yüzde 11 artışla 530 milyon dolara ulaşan doğaltaş ihracatında ilk sıradaki 10 ülkeye bakıldığında;

ABD’ye yüzde 9 artışla 162 milyon dolar, Çin’e 58 milyon dolar, Almanya’ya yüzde 56 artışla İsrail’e yüzde 21 artışla 40 milyon dolar, Fransa’ya 34 milyon dolar, Avustralya’ya yüzde 17 artışla 23 milyon dolar, Hindistan’a yüzde 47 artışla 13 milyon dolar, Irak’a yüzde 30 ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yüzde 86 artışla 11 milyon dolar, Avusturya’ya 8 milyon dolar doğaltaş ihracatı gerçekleştirildi.

Diğer İçerikler

İMİB Tarım ve Orman Bakanlığı ile bir araya geldi

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Tarım ve Orman Bakanlığı ile bir araya gelerek madencilik sektöründeki sorunları ve çözüm önerilerini...

Marble Trend Özel Araştırma: Dünyada neler oluyor?

Kriz İtalya’yı ‘pas’ geçtiDoğal taş üretiminde dünyanın en büyük iki ülkesinden biri olan Türkiye özellikle blok pazarında sıkıntılı günler...

Stone+tec Nürnberg büyümeye devam

Bizimkisi bir aşk hikayesi… Nostaljik bir film gibi… Nürnberg Stone+tec özel bir fuar bizim için. Neden mi? 2007 yılında...

Marble Trend Özel Analiz: Her yer karanlık!

Genel Yayın Yönetmenimiz Hasan Ercazip, doğal taş sektöründe 2024’ün fotoğrafını çekti...“Karanlıkların en yoğun olduğu an, aydınlığa en yakın andır…”...

Ahmet Hatem Körfez pazarını değerlendirdi: Malzeme kalitesi farkı belirler

Türk doğaltaş sektörü için Dubai ve Körfez pazarına biraz daha yakından bakmak şart… Bu noktada Körfez pazarının uzmanı ve...

İMİB Başkanı Eyüp Batal, Marble Trend’e konuştu: Sektörde yarın endişesi var

RÖPORTAJ: HASAN ERCAZİPSanıyorum 7 yıl önce… İMİB’in bir toplantısı için İstanbul’dayız… Ortaköy’deki toplantı bitiyor, Taksim’e doğru gitmek için otobüs...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler