İhracatMaden sektöründen ülke ekonomisine 5,4 milyar dolarlık katkı

Maden sektöründen ülke ekonomisine 5,4 milyar dolarlık katkı

-

Maden sektöründen ülke ekonomisine 5,4 milyar dolarlık katkı

Türkiye madencilik sektörünün 2022 yılı Ocak-Ekim döneminde ihracatı yüzde 12,07 artışla 5,4 milyar dolar seviyesine ulaştı. Söz konusu dönemde en çok ihracat gerçekleştirilen ilk üç ülke Çin, ABD ve Bulgaristan oldu. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal, “Maden sektörü olarak İlk 10 ayda 5,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Yıl sonunda toplam ihracatımızın geçen yılı geçmesini bekliyoruz. Ancak biz bunu yeterli görmüyoruz. Türkiye’nin maden sektörü ihracatında potansiyelinin yıllık en az 30 milyar dolar olduğunu biliyoruz. Bu çerçevede ihracatımızı 30 milyar dolar seviyelerine çekmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Sektör paydaşlarımızı daha ileri seviyelere taşımak en büyük hedeflerimiz arasında. Bu yüzden alım heyetleri düzenliyor, yurt dışındaki fuarlara güçlü katılım sağlıyoruz. Türk maden sektörünün kaliteli ürünlerini dünyanın dört bir tarafına taşımak istiyoruz.” diye konuştu.

2022 yılı Ocak-Ekim dönemi ihracat verileri açıklandı. Türkiye’nin toplam ihracatı söz konusu dönemde yüzde 15,4 artışla 209 milyar 450 milyon dolar oldu. Yapılan ihracatın 5,4 milyar dolarlık kısmı ise maden ihracatından geldi. Maden sektörünün ilk 10 aylık ihracatı yüzde 12,07 artış gösterdi. 10 aylık dönemde ürün grubu bazında metalik cevherler ihracatı yüzde 4,07 artışla ilk sırada yer aldı. Metalik cevherler ihracatı 1,8 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Ürün grubu bazında ikinci sırada doğal taşlar yer aldı. Doğal taş ihracatındaki artış ocak-ekim döneminde yüzde 1,65 oldu ve 1,7 milyar doları aştı. Aynı dönemde endüstriyel minerallerdeki artış yüzde 28,16 olurken, ihracat miktarı 1,1 milyar dolara ulaştı. Maden ihracatında en çok ihracat yapılan ülkeler sıralamasında ilk 10 ay sonucunda ilk sırada 1,1 milyar dolarlık ihracatla Çin yer aldı. İkinci sıradaki ABD’ye yapılan ihracat 543 milyon dolar olurken, üçüncü sıradaki Bulgaristan’a gerçekleştirilen ihracat 329 milyon dolar seviyesine geldi. Dördüncü sıradaki İtalya’ya 257 milyon dolar, beşinci sıradaki İspanya’ya 236 milyon dolar, altıncı sıradaki Belçika’ya 216 milyon dolar, yedinci sıradaki Hindistan’a 172 milyon dolar, sekizinci sıradaki Almanya’ya 155 milyon dolar, dokuzuncu sıradaki Fransa’ya 138 milyon dolar ve onuncu sıradaki Romanya’ya ise 128 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi.

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal

MADEN SEKTÖRÜ BÜYÜK BİR POTANSİYELE SAHİP

 İlk 10 aylık ihracat verilerini değerlendiren İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal, “Dünyada yaşanan ekonomik gelişmeler ihracatımızı da etkiliyor. 10 aylık döneme bakıldığında ihracatımızda yüzde 12,07’lik artış görülüyor. Ancak sadece ekim ayı değerlendiğinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,5’lik düşüş yaşandı. Bu açıdan bakıldığında ihracatımızda bir yavaşlama olduğu söylenebilir. Ancak İMİB olarak, ihracatımızın yavaşlamaması ve hatta daha üst seviyelere çıkması için çalışmalar yapıyoruz. Özellikle alım heyeti programları düzenleyerek üreticilerimizin pazarlarını çeşitlendirmelerini sağlamak istiyoruz. Yurt dışındaki fuarlara milli katılım gerçekleştiriyor, buralarda Türk ürünlerinin kalitesini tüm dünyaya gösteriyoruz. Bundan sonraki süreçte de sektörümüz adına çalışmalarımıza devam edeceğiz. Çünkü, Türkiye’deki maden sektörünün çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu biliyoruz. İhracatımızda bir önceki yılı geçmek bizim için yeterli değil. Maden sektörünün potansiyelini tam olarak kullanmasını sağlayabilirsek, maden ihracatının 30 milyar dolara çıkacağını biliyoruz. Bu hedef doğrultusunda İMİB olarak çalışmalarımıza devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Diğer İçerikler

Türk doğaltaş sektörü 19 ülkeden, 40 ithalatçıyı İzmir MARBLE Fuarı’na getiriyor

2024 yılının ilk çeyreğinde arı gibi çalışarak Suudi Arabistan, İngiltere, Güney Kore ve Çin’de pazarlama faaliyetleri yapan Ege Maden...

Marble İzmir’de kurulum başladı

Marble İzmir’de ilk doğaltaş alana getirildi17 - 20 Nisan 2024 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek Marble İzmir – Uluslararası Doğaltaş...

İMİB’den ‘Taşın ana vatanı Türkiye’ projesi

İMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal, “İMİB olarak, Türk doğal taşını dünyada bir marka haline getirmek için kapsamlı...

Türk doğaltaş ihracatçıları Çin’den umutlu döndü

Dünya doğal taş sektörünün en büyük buluşma noktası Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen 24. Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı...

EMİB’in 2024 hedefi 1 milyar 250 milyon dolar

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu, “2024 yılı sonunda Maden sektörümüzün toplamda 6,5 milyar dolar, doğal...

Alacakaya’dan prestij projesi: Dubai Hills Golf Place

Yıllara meydan okuyan markalar yaratmak büyük bir ayrıcalık… Rosso Levanto ile Black Pearl ile, Cream Karaman ile bu anlamda...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler