Marble İzmir Fuarı, sektörün dünya pazarını 30 Mart-2 Nisan tarihleri arasında fuarizmir’de ağırladı. 150 bin metrekare sergi alanında, 1.015 katılımcıyla gerçekleşen milyon dolarlık anlaşmalarının yapıldığı fuarı 145 ülkeden 8.590’ı yabancı olmak üzere toplam 78.096 kişi ziyaret etti.
27. Marble İzmir Fuarı, sağladığı yoğun ticaret hacmiyle yeni yıla umut oldu. fuarizmir’in A,B,C ve D holleri ile açık alanın tamamının tahsis edildiği fuar, 150 bin metrekarelik dev bir operasyonla gerçekleşti. Doğal taş, işlenmiş ve yarı işlenmiş taş, mermer makinaları, iş makinaları ve sarf malzemeler gibi ürün gruplarının sergilendiği fuar; 1.015 katılımcıyı 145 ülkeden 78.096 ziyaretçi ile buluşturdu. Satışların başlamadan yapıldığı, sergilenen tüm ürünlerin satıldığı ve yeni siparişlerin alındığı fuar, dört gün boyunca sektöre milyonlarca dolar değerinde ticaret hacmi sağladı.
Milyonlarca dolarlık satış yapıldı
650 farklı renk ve dokuda doğal taş çeşidine sahip Türkiye’nin tüm ocaklarından çıkartılan taşlar, bloktan işlenmiş ürüne kadar her haliyle fuar kapsamında dünyaya tanıtıldı. Tonu 80 dolarla 3.000 dolar arası değişen 1.138 blok taşın tamamı satılırken; ; ulusal ve uluslararası katılımcılar sergilemiş oldukları ürünlerle 2022 yılı siparişlerini tamamladı. Fuar, doğal taşın yanı sıra son teknoloji ürünlerin sergilendiği makina alanıyla dikkat çekti. 500’e yakın makinanın sergilendiği ürünler, 5 bin dolardan 500 bin dolara kadar değişen fiyat aralığında alıcı buldu. Milyon dolarlık satışlara imza atan makina sektörü temsilcileri, fuarda kurulan iş birlikleriyle satışların yıl boyunca devam edeceğini belirtti.
Alıcı: “Biz sözümüzü tuttuk, Marble Fuarı İzmir’e çok yakışıyor”
Dolu dolu bir fuar yaşadıklarını ve bundan çok memnun olduklarını belirten İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “145 ülkeden profesyonel ziyaretçimizi ağırladık. Pandemiye rağmen 2021 yılının Ağustos ayında ciddi bir cesaret gösterip kapılarımızı açmıştık. Belki fuar için alışılan sezonda değildi ama yine de iyi bir ticaret hacmi yaratmıştık. Ve biz orada bu sene yapacağımız fuarda çıtayı çok yukarıya taşıyacağımızın sözünü katılımcılarımıza vermiştik. 27. Marble İzmir ziyaretçiyle doldu taştı. Katılımcılarımıza güzel bir ticaret mecrası yarattık. Fuarımızın en önemli özelliği uluslararası alanda dev ve ismi olan bir fuar olması… İhracatçı birliklerimizle beraber çok başarılı bir alım heyeti programı gerçekleştirdik. Aynı özveri ve irade ile 28. Marble için çalışmalarımızı başlattık. Marble Fuarı İzmir’e çok yakışıyor” şeklinde konuştu.
Alım heyeti ile fuara tam destek
Sektörün dört önemli ihracatçı birliği olan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) ile birlikte İZFAŞ bir “Alım Heyeti Programı” düzenledi. Programa, 41 ülkeden yaklaşık 500’e yakın ziyaretçi katıldı. Alım Heyeti Programının yanı sıra fuara Türkiye’nin tüm illeri ve 145 ülkeden 8.590’ı yabancı olmak üzere 78.096 ziyaretçi geldi.
Özgün tasarımlar ödüllendirildi
Genç tasarımcıların doğal taş kullanarak oluşturdukları özgün projelerle katıldığı 4. Değişik Doğaltaş Tasarım Yarışması ödülleri de fuar kapsamında sahiplerini buldu. Ürünler arasından seçilen en iyi üç proje “Marble En Değişik Tasarım Ödülü” ve 15 bin TL para ödülü almaya hak kazandı. Taner Vural’ın Teos, Feyza Başak’ın Turn and Relax, Mehmet Tekin ve Tahsin Demir’in Ant tasarımı Marble En Değişik Tasarım Ödülleri’nin sahibi oldu. Ödülleri İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer verdi. 46 tasarım arasından ilk 17’ye kalan tasarımlar, fuar katılımcısı firmaların ürün sponsorluğunda hayata geçirilerek fuar süresince A fuayede sergilendi.
Doğal taşın kullanımına kıtalararası bir çağrı
Fuar kapsamında doğal taşın dünya üzerindeki konumu ile ilgili uluslararası doğal taş uzmanlarının katılımıyla söyleşiler gerçekleşti. “Doğal Taşa Karşı İnsan Yapımı Materyaller: Harici Uygulamalar” ve “Tasarım ve Mimaride Mermerin Farklı Kullanım Alanları” konulu iki farklı oturumda düzenlenen Marble söyleşileri, fuarizmir B seminer salonunda gerçekleşti. Alanında uzman kişilerin konuşmacı olduğu söyleşilere; Amerika, İran, Katar ve Polonya’dan katılım oldu.
Kent ekonomisine katkı
Dört gün boyunca süren fuarın öncesinde kentte başlayan hareketlilik, Marble döneminde de devam etti. Yurt içi ve yurt dışından gelen katılımcılar ile ziyaretçiler, günler öncesinde otellerde rezervasyonlarını yaptırdı. İzmir’in hemen hemen her otelinde fuar sürecince doluluk oranları maksimum seviyeye ulaştı. Konaklama sektörünün yanı sıra özellikle restoranlar ile ulaşımda yaşanan hareketlilik kentteki hizmet sektörünü memnun etti. İZFAŞ, düzenlediği fuarlarla bu yıl İzmir ekonomisine 100 milyon dolar değerinde ticaret hacmi yaratmayı hedefliyor.