GüncelTürk doğaltaşı için geldiler

Türk doğaltaşı için geldiler

-

Türk doğaltaşı için geldiler

Doğal taş alım heyeti programında 250’den fazla görüşme gerçekleştirildi

Bursa’da 23-26 Kasım arasında gerçekleştirilen 6. Uluslararası Blok Mermer Fuarı’nda İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) tarafından ‘Doğal Taş Alım Heyeti Organizasyonu’ düzenlendi. Bangladeş, Brezilya, Endonezya, Hindistan, Mısır, İtalya, Kuveyt, Lübnan, Suudi Arabistan, Ürdün ve Yunanistan’dan gelen satın almacılarla, organizasyona katılan Türk firmalar 2 gün boyunca 250’nin üzerinde görüşme gerçekleştirdi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Rüstem Çetinkaya, “Düzenlediğimiz organizasyonla üyelerimizin ihracatına katkı sağlamayı amaçladık. Hedefimiz yıllık ortalama 6 milyar dolar olan maden sektörü ihracatını 30 milyar dolara çıkarmak” dedi.

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Bursa 6. Uluslararası Blok Mermer Fuarı ile eş zamanlı olarak Doğal Taş Alım Heyeti organizasyonu düzenledi. Organizasyona katılan Türk firmalar; B2B görüşmeler kapsamında Bangladeş, Brezilya, Endonezya, Hindistan, Mısır, İtalya, Kuveyt, Lübnan, Suudi Arabistan, Ürdün ve Yunanistan’dan gelen satın almacılarla 2 gün boyunca 250’nin üzerinde görüşme gerçekleştirdi. Düzenlenen organizasyonla sektörün ihracatının artmasının ve yeni pazarlara ulaşılmasının amaçlandığını ifade eden Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Rüstem Çetinkaya, “Türkiye’nin doğal taş ihracatı 2022’nin ilk 9 ayında hızlı bir yükseliş yakaladı. Doğal taş sektörü işlenmiş ve blok olarak ikiye ayrılıyor. İşlenmiş ürünlerde ilk 9 aylık süreçte ihracat hızlı yükseldi. Ancak sonrasında işlenmiş ürün ihracatı yavaşladı. Bu yavaşlamada ABD’deki ve Avrupa’daki resesyonun etkisi büyüktü. Blok tarafında ise daha farklı bir durum yaşanıyor. Türkiye’nin blok ihracatında en büyük alıcı Çin’di. Çin’de hala koronavirüs etkilerinin ve önlemlerinin devam etmesi nedeniyle ticaret yavaşladı. Bu açıdan bakıldığında Çin’i sübvanse edecek büyüklükte bir pazar olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak, düzenlediğimiz alım heyeti organizasyonları ile Çin kaynaklı oluşan açığı belli oranlarda kapatmayı amaçlıyoruz. Bursa’da düzenlediğimiz alım heyeti organizasyonumuza Bangladeş, Brezilya, Endonezya, Hindistan, Mısır, İtalya, Kuveyt, Lübnan, Suudi Arabistan, Ürdün ve Yunanistan’dan alıcılar geldi. Tüm pazarlar bizim için çok değerli. Çünkü yapacağımız her ihracat, elde edeceğimiz her ihracat geliri ile ülkemize ve gelişimimize katkı sağlıyoruz” diye konuştu.

TİM Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İMİB YKB Rüstem Çetinkaya

HİNDİSTAN SEKTÖR İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

Alım heyeti programı kapsamında gelen ülkelerle sektör temsilcilerinin yaptığı görüşmelerin verimli geçtiğine vurgu yapan Rüstem Çetinkaya, “Gelen ülkeler arasında en dikkat çekenlerden biri Hindistan. Çünkü Hindistan’da son dönemlerde yatırımlar hızlandı. Her ne kadar Çin kadar hızlı bir yatırım süreci olmasa da en büyük potansiyele sahip ülke Hindistan. Hindistan’a daha fazla ihracat gerçekleştirebiliriz. Çin’den dolayı oluşan açığın kapanmasında Hindistan’ın büyük faydası olacaktır. Mısır da Türkiye için potansiyeli olan bir ülke. Buradaki ödeme problemleri aşılırsa Mısır’a doğal taş satabiliriz” dedi. 

İHRACATTA İLK SIRAYA ÇIKABİLİRİZ

Türkiye’de maden sektörünün yıllık ortalama 6 milyar dolar seviyelerinde ihracat gerçekleştirdiğini dile getiren Rüstem Çetinkaya, “Maden sektörünün ihracatını artırmak için yurt içi ve yurt dışında çalışmalarımıza devam ediyoruz. Türkiye, maden ihracatında çok daha iyi yerlere gelebilir. Hedefimiz Türkiye’nin maden ihracatını dünya ortalamalarına çekmek. Böylece ihracatımızı 30 milyar dolar seviyelerine yükseltebiliriz. Eğer İMİB olarak maden üretiminde hedeflediğimiz seviyeye ulaşırsak, Türkiye’nin en çok ihracat gerçekleştiren sektörü konumuna geleceğiz. Var olan kaynaklarımızı üretime kazandırmak istiyoruz. Böylece hammadde konusunda da bağımsızlığı yakalayabiliriz” ifadelerini kullandı.

Diğer İçerikler

Türk doğaltaş sektörü 19 ülkeden, 40 ithalatçıyı İzmir MARBLE Fuarı’na getiriyor

2024 yılının ilk çeyreğinde arı gibi çalışarak Suudi Arabistan, İngiltere, Güney Kore ve Çin’de pazarlama faaliyetleri yapan Ege Maden...

Marble İzmir’de kurulum başladı

Marble İzmir’de ilk doğaltaş alana getirildi17 - 20 Nisan 2024 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek Marble İzmir – Uluslararası Doğaltaş...

İMİB’den ‘Taşın ana vatanı Türkiye’ projesi

İMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Batal, “İMİB olarak, Türk doğal taşını dünyada bir marka haline getirmek için kapsamlı...

Türk doğaltaş ihracatçıları Çin’den umutlu döndü

Dünya doğal taş sektörünün en büyük buluşma noktası Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen 24. Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı...

EMİB’in 2024 hedefi 1 milyar 250 milyon dolar

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu, “2024 yılı sonunda Maden sektörümüzün toplamda 6,5 milyar dolar, doğal...

Alacakaya’dan prestij projesi: Dubai Hills Golf Place

Yıllara meydan okuyan markalar yaratmak büyük bir ayrıcalık… Rosso Levanto ile Black Pearl ile, Cream Karaman ile bu anlamda...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler