Yazarlar Anil Taneja 2020 yılında A’dan Z’ye doğaltaş endüstrisi

2020 yılında A’dan Z’ye doğaltaş endüstrisi

-

- Advertisment -

2020 yılında A’dan Z’ye doğaltaş endüstrisi

A – ALKOL TÜKETİMİ

Yeni yapılan bir çalışmaya göre bu yıl ortalama alkol tüketimi %14 oranında arttı. Bu artışın doğaltaş sektöründe en az %28 olduğundan emin olabilirsiniz.

B – KAHVERENGİ

Bu renk yeniden çok revaçta.

C – COVID-19

Yoksa Koronavirüs mü demeliyiz? Ne fark eder? Başka konuştuğumuz bir şey mi var ki?

D – DİJİTALLEŞME

Bu yılki olumlu gelişmelerden bir tanesi de firma sahiplerinin işlerinin depolama, işleme ve üretim gibi alanlarında dijitalleşme konusunda ilerleme kaydetmiş olmaları.

E – AVRUPA BİRLİĞİ (EUROPEAN UNION)

Pandemi AB’yi mahvetti, ama yılın ikinci çeyreğindeki birkaç ay hariç doğaltaş sektörünün çoğu neredeyse tüm yıl boyunca aktif bir şekilde çalışmaya devam etti.

F – FUARLAR

Sayılarının çok diye söylenir dururduk. Artık insanlar onları özlüyor.

G – GRİ / BEYAZ

Bu renkler her yerde popülaritelerini korumaya devam ediyor.

H – EV YENİLEMELERİ (HOME RENOVATION)

Bu yıl AB ve ABD’yi doğaltaş açısından kurtaran en önemli gelişme bu alanda oldu.

I – KONTROL (INSPECTION)

Doğaltaş işlerinin en temel ögelerinden biri de müşteri kontrolleriydi. Satıcılar artık bu kontrolleri kendi kendilerine yapmak zorunda kaldılar.

J – İŞLER (JOBS)

Bazı gelişmiş ülkelerde verilen hükümet destekleri, bu yıl doğaltaş endüstrisinde göreceli olarak az iş kaybının yaşanması sağladı.

K – KONYA

Bu yıl birçok yeni ocak açıldı. Ama bu sayının dünya üzerinde en yüksek olduğu yer Türkiye’nin Konya şehri.

L – ÇEVRE DÜZENLEME & PEYZAJ (LANDSCAPING)

Doğaltaş uygulamasındaki en büyük artışın yaşandığı alanlardan biri.

M – MASKELER 

Maske takmanın iyi özelliklerinden birinin diğerleri tarafından tanınmamak olduğunu düşündüyseniz yanıldınız. Hala tanınıyorsunuz.

N – NETFLIX

İnsanların gerçeklikten kaçmak için başvurduğu yollardan biri.

O – İYİMSERLİK (OPTIMISM)

Sonunda Aralık ayında biraz iyimseriz. Bu kabusun sonunun yaklaştığını görebiliyoruz.

P – PORSELEN

Virüslü veya virüssüz, doğaltaşın piyasa payını çalmaya devam ediyor.

Q – KARANTİNA (QUARANTINE)

Günlük kelime dağarcığımıza yeni dahil olan kelimelerden bir tanesi.

R – İTİBAR (REPUTATION)

Dünyanın her yerindeki doğaltaş alıcıları için bu yılki en önemli kriterlerden bir tanesi de taşı tedarik eden firmanın itibarıydı. Fark yaratan şey bu sefer güvenilirlik, kalite, ciddiyet ve güvendi. İlk defa fiyat geri planda kaldı.

S – KITLIKLAR (SHORTAGES)

Yılın ilk yarısında her tür kaynağın tedariğinde yaşanan sorunlar şirketleri oldukça uğraştırdı.

T – GÜVEN (TRUST)

İş seyahatlerinin tamamen durmasından dolayı anlaşma yaparken aranan ilk şey karşılıklı güvendi.

U – ABD (USA)

Pandemiye rağmen ABD dinamik bir market olarak faaliyetlerini sürdürdü.

V – AŞI (VACCINE)

Sonunda!

W – WEBINARLAR

Sene başına kimse ne olduklarını bilmiyordu. Sene sonuna doğru herkes onlardan bıkmıştı.

X – XIAMEN FUARI

2021’in ilk büyük ticari fuarı olabilecek mi?

Y – YAT 

Doğaltaş endüstrisinin en varlıklı iş adamlarından bazıları için yat sahibi olmak bir lükstü. Artık bir yat sahibi olmak işleri için gerekli bir yatırım olduğu gibi aynı zamanda bir güvenlik önlemi.

Z – ZOOM

Ocak ayında kimse bu kelimeyi duymamıştı. Aralık ayına kadar pazarlıklar ve uzun mesafeli iş görüşmeleri için bir numaralı bir araç haline geldi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Diğer İçerikler

Nürnberg Stone+Tec 2009

Nostalji köşemizde sırada Nürnberg Stone+Tec 2009 var...  

Doğaltaş sektöründe iş kazalarını ortadan kaldıracak proje

Ege Maden İhracatçıları Birliği, Avrupa Birliği ve Türkiye tarafından finanse edilen, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı yürütücülüğünü yaptığı “Madencilik...

Doğaltaş sektörüne Twitter faturası: 25 milyon dolar

Pandemi, konteyner krizi, navlun bedellerinin saçma rakamlara ulaşması… İhracatçının başını ağrıtan nedenler öyle çok ki, yaklaşık 1 yıldır ‘madenciliği...

Shanghai Stonetech 2009

Nostalji köşemizde sırada Shanghai Stonetech 2009 fuarından objektiflerimize yansıyanlar var…

Marble 2021’in tarihi belli oldu

Dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi nedeniyle 2020 yılında yapılamayan Marble İzmir Fuarı'nın yeni tarihi belli oldu. Zoom üzerinden...

SmartFair 30 bin kişiyi buluşturdu

3-5 Mart 2021 tarihleri arasında 3.'sü gerçekleştirilen dijital fuarı 30 bin 250 kişinin ziyaret ettiği açıklandı. Üç günlük fuar süresi...

Çok Okunanlar

- Advertisement -

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler