İhracat2020’de işlenmiş ürünün yıldızı Türkiye

2020’de işlenmiş ürünün yıldızı Türkiye

-

2020’de işlenmiş ürünün yıldızı Türkiye

Karanlık bir tünelde, ışığın ne zaman görüneceğini bilmeden ilerlemek gibiydi. Hele ki, ilk zamanlar. Pandemi nedeniyle Türk doğaltaş sektörünün en büyük alıcısı Çin’e olan ihracat neredeyse durma noktasına gelmiş, 2020’nin ilk 4 ayı kabus gibi geçmişti. Sektör bu sıkıntılı dönemde ne yaptı, nasıl ayakta kaldı? Şüphesiz ki, burada işlenmiş ürün pazarındaki pozitif tablonun büyük payı var. Türkiye, dünyanın diğer büyük doğaltaş üreticileriyle kıyaslandığında, 2020 yılında işlenmiş ürün pazarını büyütmeyi başaran tek ülke olarak öne çıktı. Gelin Türkiye’nin işlenmiş üründeki 2020 performansını, doğaltaş pazarının diğer büyük oyuncularıyla kıyaslayalım.

Öncelikle Türkiye ile başlayalım. İşlenmiş mermer ve travertende 2019 yılına oranla 2020’yi pozitif bir tabloyla kapattı Türk doğaltaş sektörü. Satılan ürün miktarında yüzde 11.59’luk bir artış sağlanırken, elde edilen gelir de yüzde 6.97 büyüdü. İtalya’ya geçiyoruz. Çizme’de işlenmiş mermer ihracatı açısından 2020’nin sıkıntılı geçtiği açık. 2019’a oranla işlenmiş mermer satışında yüzde 15’lik bir daralma yaşayan İtalyanlar, bu anlamda pandemiden en büyük darbeyi yiyen ülke oldu.

Ve Çin… Özellikle 2020’nin ilk 4 ayında pandemiyi en yoğun hisseden ülkeydi Çin. Bu durum, 2020 yılının işlenmiş mermer ihracatında düşüşle kapatılmasını da beraberinde getirdi. Çin’in sattığı ürün miktarı yüzde 13.55 düşerken, bir önceki yıla oranla yaşadığı gelir kaybı da yüzde 3.59 oldu. Doğaltaş üretiminde dünyanın bu en büyük üç ülkesinin rakamlarına baktıktan sonra diğer önemli oyunlara bakabiliriz. Yunanistan, işlenmiş mermerde 2020 yılını yüzde 14.48’lik düşüşle tamamladı. Satılan ürün miktarının yüzde 2.72 düşmesine karşın, gelir kaybının yüzde 14.48 oluşu, birim fiyatlardaki düşüşü de gözler önüne serdi.

Portekiz’in 2020 performansı da şaşırtıcıydı. Bir önceki yıla oranla sattığı ürün miktarı yüzde 14 oranında artmasına karşın Portekiz’in ihracat geliri yüzde 10.81 geriledi. İspanya ise, satış miktarında yüzde 21.29 gibi ciddi bir düşüşle karşı karşıya kaldı. İspanyollar, buna karşın gelir kaybını yüzde 13.93’le sınırlı tuttu. Bakalım, Türkiye’yi 2020 performansı itibarıyla rakiplerinden farkı kılan işlenmiş ürün pazarı, 2021’yi de aynı pozitif tabloyla kapatabilecek mi?

 

Diğer İçerikler

Ocaktan alkışa: Yadataş

Doğaltaş sektöründe rekabet üst seviyede… Hal böyle olunca, müşteriye sunulan malzeme kalitesinin yanına servis kalitesi, hizmet kalitesi eklemek şart...

Tasarımın efendisi

“Tasarım ve İzmir fuarı” deyince aklınıza gelen ilk firmalardan biri… Belki de birincisi. Doğaltaşı teknoloji ile buluşturuyor ve yıllardır...

KPM’de Balıkesir büyüsü

Son dönemde öne çıkan firmalardan Kemalpaşa Marble… Ya da daha çok hafızalara kazınan ismiyle KPM… 2008 yılında Bursa’da açtığı...

İvme’de yeni moda: Brezza & Pianeta Blu

Doğaltaş sektöründe ismi onyx üretimi ile özdeşleşmiş bir firma İvme Mermer… Manisa Saraycık’ta açtığı onyx ocağıyla yola çıkan, ardından...

Isparta’dan dünyaya: Baroque Grey

Doğaltaş sektörünün genç firmalarından Baroque Natural Stone… Ancak ardında ciddi bir deneyimi barındıran gençlerden. Firmanın kapısından içeri girdiğinizde ilk...

Gözlerinizi üzerinden alamayacaksınız: TERRA MATER

Doğanın sunabileceği en özel hediyelerden birine sahipseniz, kuşkusuz bu çok değerli bir avantaj. Arslanlar Mermer’in Menderes Ocağı için bunu...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler