Türk doğaltaş sektörü için Dubai ve Körfez pazarına biraz daha yakından bakmak şart… Bu noktada Körfez pazarının uzmanı ve aynı zamanda bizden biri olan Amco Marble Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hatem’in desteğine başvuruyoruz. Hatem öncelikle Körfez pazarını değerlendirirken, “Talebin çok nazlı olduğu bir dönemden geçiyoruz. Sadece Körfez bölgesinde değil tüm dünyana seçiciliğin arttığını görüyoruz. Burada malzeme kalitesi öne çıkıyor. Kaliteli ve iyi taşlara olan ilgi her zaman var. Pazara iyi malzeme sunan, profesyonel ve maliyet muhasebesini iyi yapan firmalar yoluna devam ediyor” diyor.
Geçiyoruz Amco Marble’a… 2001’de Mısırlı ithalatçı bir firma olarak çıkılan yolda bölgenin en büyük firmaları arasına giren Amco, Verona Marmomacc’ta da yeni makine yatırımlarına imza attı. Ahmet Hatem, Körfez bölgesinde birbirinden önemli projelere imza attıklarını belirtirken “Seçici olmak ve teknolojiyi en iyi şekilde takip etmek günümüz ticaretinin olmazsa olmazları. Biz de yeni yatırımlarla teknolojik olarak firmamızı daha ileriye taşımaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
Son olarak doğal taş sektöründeki modaya geliyoruz… Ahmet Hatem sözlerini şöyle noktalıyor: “Son dönemde butik, hareketli ve belirgin bir şekilde farklı taşların pazarda güçlendiğini görüyoruz. Türkiye beyaz, gri ve bej taşlar kadar butik taşlar konusunda da zengin bir ülke. Pazara biraz daha butik taşlardaki bu zenginliğin sunulacağı günlere doğru ilerliyoruz bence. “