RöportajlarİMİB Başkanı Eyüp Batal, Marble Trend’e konuştu: Sektörde yarın endişesi...

İMİB Başkanı Eyüp Batal, Marble Trend’e konuştu: Sektörde yarın endişesi var

-

İMİB Başkanı Eyüp Batal, Marble Trend’e konuştu: Sektörde yarın endişesi var

RÖPORTAJ: HASAN ERCAZİP

Sanıyorum 7 yıl önce… İMİB’in bir toplantısı için İstanbul’dayız… Ortaköy’deki toplantı bitiyor, Taksim’e doğru gitmek için otobüs durağına yürüyorum. O sırada bir araç yanımda duruyor, İMİB’in yeni yöneticilerinden Eyüp Batal “Hasan Bey buyrun” diyor. Araca biniyorum, mermer sektörünü yeni yeni tanıyan iki iletişimci olarak sohbete başlıyoruz. Ve iletişimimiz de hep bu samimiyet ve saygı ile ilerliyor… Yıllar sonra Eyüp Bey, İMİB’in başkanlık koltuğuna oturunca, bize de İstanbul’a gidip yeni başkana başarılar dilemek ve aynı zamanda sektördeki ilk röportajına imza atmak düşüyor.

“MAKSİMUM FAYDAYI SAĞLAMAK İSTİYORUZ”

‘Hayırlı olsun’ diyor ve başkanlık sürecini soruyuz… Eyüp Bey, her zamanki doğallığıyla söze giriyor ve şöyle özetliyor: Yönetim olarak aldığımız görevi tamamlama, sorumluluğumuzu yerine getirme fikrini benimsedik. Erol Yüce ve Metin Çekiç başkan yardımcılığı görevini üstlenirken, başkanlık görevini ben üstlendim. Biz de burada maksimum faydayı yaratmayı çalışacağız.”

“WAF BİZİM İÇİN BİR BAŞLANGIÇ”

Eyüp Bey tam bu sırada, Marble Trend’in 66. sayısındaki Dünya Mimarlar Festivali (WAF) haberini inceliyor. Bu adımın çok değerli olduğu hatırlatıyor ve şu noktaların altını çiziyor: “World Architecture Festival (WAF) bizim için yeni dönemin önemli projelerinden biri. Tüm dünyadan mimarların projelerine prestij sağlamak amacıyla katıldıkları bir etkinlik. Dünya çapındaki projelerin karar vericilerine dokunabileceğimiz bir yer. Bu etkinlikte en iyi doğaltaş kullanımına da İMİB tarafından EİB ve BAİB iş birliğiyle “Best Use Stone” adı altında bir ödül verilecek. Turkish Stones markası altında Türk doğal taşlarını etkinliğe katılan mimarlara sunacağız. Ancak WAF bu alandaki projelerimizin başlangıç noktası. Milano’dan Singapur’a karar vericilerin olduğu dev organizasyonlarda Turkish Stones markasını parlatmak için önemli adımlarımız olacak.”

“EN BÜYÜK SORUN MALİYET ARTIŞLARI”

Dönüyoruz Türkiye’ye… Sektörde ciddi sıkıntıların kulağımıza geldiğini hatırlatıyorum Sayın Batal’a… ‘Maalesef’ diyerek söze giriyor ve “Bundan 6 ay ya da 1 yıl önce sektörde yatırımcı iştahı vardı, insanlar izinleri bekliyordu. Ancak şu an yatırım iştahı değil yarın endişesi var çok ciddi boyutlarda. Sektördeki şu an en önemli gündem maliyet artışları ve insanların finansal zorlukları. Dolar karşısında maliyetlerin sürekli yükselmesi söz konusu. Bu konuda birlik bünyesinde bir dosya hazırladık. Son 1 yılda doların artışı ne, maliyetlerin artışı ne, ihracatçı ne durumda? Bunları dosya halinde ilgililere sunuyoruz.” diyor.

“KURUMSAL DEVAMLILIK ÖNEMLİ BİR HEDEF”

Sektörün sorunlarının kamuya aktarımında da bir değişimin altını çiziyor İMİB Başkanı Batal… “Biz artık set halinde konuşuyoruz. Herkes kurumsal açıdan neleri takip etmesi gerektiğini biliyor. Ben, “Size iki sene önce geldiğimizde bu konu vardı, hala var” demek istiyorum. Ya da örneğin bundan 10 sene sonra dönemin başkanı gittiğinde “Bakın 2024’te size sunulan dosyada bir numaralı bir konu buymuş. Halen sorun setimizde bu var” desin. Bunu da her defasında sorumluların önüne koyalım. Görülsün ki unutmuyoruz, gündemimiz değişmiyor. Rüstem bey, madencilikle ilgili Avrupa’dan harika örnekler sundu. Biz buradaki başkan iletişimini kurumsal iletişim olarak yapmak istiyoruz. Bir başkanın yaptığını yeni gelen yönetim kaldırabilir. Ancak kurumsal üretim, yönetimler değişse de yeni dönemde kullanılabilir. Bu açıdan kurumsal devamlılık çok önemli.”

“MADENCİLİK ALGISI FARKLILAŞIYOR”

Burada madencilik algısıyla ilgili çalışmaları soruyoruz. Eyüp Başkan, gelinen noktayı şöyle özetliyor:Sizin daha önce ‘Madenciler artık savunmada değil’ başlıklı bir yazınız vardı. Biz önce bu mantığı benimsedik. Türkiye’de madencilik son teknolojiyle yapılıyor, harika örnekler var, bunları da çıkıp herkesle tartışırız dedik. Bugün belli bir noktaya gelindiğini düşünüyorum. Örneğin insanlar artık ‘Madencilik yapılmasın’ demiyor. Bunun gerekliliğine ikna olmuş durumda. Burada karşımıza iki konu çıkıyor. Madeni çıkarırken halka ve çevreye herhangi bir zarar veriyor musunuz? İkinci soru da işiniz bittiğinde burası nasıl olacak? Biz medyanın mutfağındaki dili değiştirmek istiyoruz. ‘Yine bir maden kazası’ denmesin mesela. Maden ocağı konusunda o başlığı atmadan bilgi alınsın. Bunları sağlamak değerli. Kimse vatan haini değil. Bir yerlerde oturup konuşunca, bir noktaya geliyorsunuz. Önümüzdeki süreçte madencilik konusunda en hassas görünen kanallarda bazı programlar yapma düşüncemiz var.”

“HUKUKSAL SIKINTIYA ÇÖZÜM HAVUZU”

İletişimin sektör içinde de anahtar bir faktör olduğuna inanıyor Eyüp Batal… Bu anlamda hukuk örneğini veriyor: Birlik içindeki iletişimi de geliştirmek için çabalıyoruz. Örneğin istiyorum ki, sektör hukukçularını bir yerde buluşturayım, bu insanlar birbirlerine tecrübelerini aktarsınlar, kimse çözülmüş bir problemle uğraşmasın. Konya’da bir şirket ormanla ilgili bir konuyu hallettiyse, Isparta’da hallettiyse, Afyon’daki başvuruya bu dayanak olsun. Desin ki, “Isparta Bölge Müdürünüz böyle bir karar almış, emsal niteliği taşıması gerek.” Hukuk komitemiz bu anlamda çok iyi. Şimdi maden yönetmelik taslağı konusunda çok güzel bir çalışma yapıldı. İstişare kültürü oluşunca, güzel çalışmalar çıkıyor ortaya. Bu durum sizin karşınızdakileri de etkiliyor. Ne istediğini bilen, konuya hakim insanlarla muhatap oluyorlar. Bu yüzden sektörde fayda sağlayabilecek herkesi hukuk komitemize davet ediyorum.”

“MABLE İZMİR FUARI FESTİVAL GİBİ OLMALI”

İzmirli olarak Marble İzmir’i sormadan olmaz… İMİB Başkanı Batal, burada farklı bir pencereden yaklaşıyor ve şunları söylüyor: “Fuarlar konusunda fikrimiz net. ‘Konfor alanımızdan çıkmayalım, riske girmeye gerek yok’ mantığına karşıyız. Bizim asıl hedefimiz, karar vericilerin fuarda kalış süresini uzatmak. Adam bir elinde çekçekle hızlıca şu fuarı bir göreyim düşüncesinde olmamalı. Biz nasıl ‘Verona’ya gidiyoruz’ dediğimizde doğaltaşla hiç ilgisi olmayan biri bile “Ben de geleyim” diyorsa, aynı şeyi İzmir’de de yapabiliriz. İzmir’in potansiyel olarak Verona’da eksiği yok, fazlası var. İzmir Efes’i, Meryem Ana’sı, doğası, gastronomisi, her şeyiyle müthiş bir yer. Artık dünyada farklı bir bakış açısı var. Sen farklı şeyler üreterek insanların sosyal medya paylaşımlarının bir parçası oluyorsan, keyif katabiliyorsan işin içine, bir ilgi odağı haline geliyorsun. Örneğin daha önce İzmir’e, Kordon’a bloklardan bir sahne hediye edelim dedik. Mermerin üzerine bir barkod koyuyorsun, merak eden okutuyor ve taşın nereden geldiğini, öyküsünü öğreniyor. Böylelikle yıl boyu açık bir etkinlik ve sergi alanı yaratılmış oluyor. Fuar dönemi için de örneğin orada bir konser verilir, fuarın katılımcısı, ziyaretçisi için de bir sosyalleşme alanı oluşur. Örneğin Verona’da gündüz fuar oluyor, akşam insanlar çıkıyor, yemeğini yiyor, gece Erbe Meydanı’nda yeniden bir araya geliyor, sosyalleşiyor. Buradaki ana amaç fuardaki katılımı, katılım süresini ve insanların kaynaşmasını artırmak. Bizim genel felsefemiz mevcut şeyleri tekrar etmek değil, yeni şeyler denemek. Bu yeni denemelerin bazıları başarısız olabilir. Buna hiçbir itirazım yok. Ama aynı şeyleri tekrar tekrar yapma sıradanlığını aşmamız gerekiyor.”

“FAYDA YARATMAK İÇİN BURADAYIZ”

Son olarak 2 yıl sonrasını soruyoruz Eyüp Batal’a… Sayın Batal noktayı şöyle koyuyor: “Biz bir fayda yaratmak için buradayız. Fayda yaratma ihtimali olmayanların bu koltuklarda yer almaması büyük önem taşıyor. Şu an itibarıyla iki sene sonrasını öngöremiyorum. Ancak biraz önce vurguladığım gibi biz fayda yaratmak için bu görevdeyiz.”

Diğer İçerikler

İMİB Tarım ve Orman Bakanlığı ile bir araya geldi

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Tarım ve Orman Bakanlığı ile bir araya gelerek madencilik sektöründeki sorunları ve çözüm önerilerini...

Marble Trend Özel Araştırma: Dünyada neler oluyor?

Kriz İtalya’yı ‘pas’ geçtiDoğal taş üretiminde dünyanın en büyük iki ülkesinden biri olan Türkiye özellikle blok pazarında sıkıntılı günler...

Stone+tec Nürnberg büyümeye devam

Bizimkisi bir aşk hikayesi… Nostaljik bir film gibi… Nürnberg Stone+tec özel bir fuar bizim için. Neden mi? 2007 yılında...

Marble Trend Özel Analiz: Her yer karanlık!

Genel Yayın Yönetmenimiz Hasan Ercazip, doğal taş sektöründe 2024’ün fotoğrafını çekti...“Karanlıkların en yoğun olduğu an, aydınlığa en yakın andır…”...

Ahmet Hatem Körfez pazarını değerlendirdi: Malzeme kalitesi farkı belirler

Türk doğaltaş sektörü için Dubai ve Körfez pazarına biraz daha yakından bakmak şart… Bu noktada Körfez pazarının uzmanı ve...

250 yıllık tarihe Fortiori dokunuşu: Rami Kütüphanesi

Bir yanda tarihi bir eser… 1770’lerde 40 bin metrekarelik bir alana inşa edilmiş, yaklaşık 250 yıllık bir yapıt… Eski...

Çok Okunanlar

- Advertisement -spot_imgspot_img

Bunlara da göz atabilirsin
Diğer Haberler