Dinçer: ‘Anadolu taşı kimliği oluşturmalıyız’

48

İMİB Başkanı Aydın Dinçer doğaltaşta Anadolu kimliği markası yaratmak istediklerini belirterek, “Tüm dünyada Turkish Stones dendiğinde Anadolu beji kullanmak Anadolu traverteni kullanmak gibi bir hedefimiz var” dedi. 

Bloomberg TV’de yayınlanan Maden Dünyası isimli programa konuk olan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Başkanı Aydın Dinçer, madencilik sektörü ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Yeni Maden Yasası ile ilgili devlet kurumları ile yakın temas halinde olduklarını söyleyen Dinçer, sivil toplum kuruluşları olarak, mevcut yasa nedeniyle yaşadıkları sıkıntılarla ilgili çalışmalar yaptıklarını, 2 gün sonra yapacakları toplantı sonrası netleşecek metni bakanlığa sunacaklarını ifade etti. 15 Aralık’tan itibaren yasa taslağının yazımına başlanacağını belirten Dinçer, Mart ayına kadar sürmesini bekledikleri süreçte kamu ile işbirliği içerisinde olacaklarını ve sektörün sıkıntılarının giderildiği bir yasa taslağı çıkacağına inandığını dile getirdi.

Yenilikçi, maceracı bir marka

Türk taşının dünyada daha çok tanınması için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Dinçer şöyle konuştu: “Turkish Stones markasını tanıtmak önemli. TİM’in Türkiye Tanıtım Grubu çalışmaları altında bir danışmanlık hizmeti alıyoruz. Burada marka faaliyetlerinin bütün dünyada nasıl ilerlediği ve Türk taşı markasını nasıl konumlanması gerektiği ile ilgili çalışmalar yapıldı. 650’ye yakın desende ve renkte taşımız var. Çok ciddi bir rezerv var. Bu konuda rakiplerimizin çok üstündeyiz. Dolayısıyla nasıl konumlanmalıyız buna bakacağız. Örneğin İtalyanlar daha sofistike, daha lüks, daha fiyatlı ürün satıyorlar. Daha kısıtlı bir hammaddeleri olması dolayısıyla. Türkiye’nin sofistike değil, yeni bir ürünü her zaman bulabileceğiniz çok çeşitli rezervlere sahip olması dolayısıyla yenilikçi, maceracı bir marka niteliğine büründürmek istiyoruz.”

Anadolu kimliği oluşturmak istiyoruz

“Tabii ki çok çeşit olduğu için her taşın öne çıkarılması da mümkün değil” diyen Dinçer, “Ama 1-2 taşı da çok öne çıkarmak bizim sektörümüzde rahatsızlık yaratabilir. Çok çeşitli bejlerimiz var, çok çeşitli travertenlerimiz var. Bir hikayesi olan, bu topraklarda 4 bin yıldır işlenen bir ürün mermer. Anatolian Beige, Anatolian Travetine gibi isimlendirmelerle, bir üst kimlik oluşturma, bir Anadolu kimliği oluşturma çalışmalarımız var. Böylelikle tüm dünyada Turkish Stones dendiğinde Anadolu beji kullanmak, Anadolu traverteni kullanmak gibi bir hedefimiz var” ifadelerini kullandı.

Mimarların Türk taşını kullanması için çalışıyoruz

Aydın Dinçer, “Birçok tarihi eserde, gördüğümüz birçok muhteşem eski yüzyıllardan kalma binalarda bu topraklardan çıkmış doğaltaşlar kullanılmış. Dolayısıyla bunların da farkında olmasını sağlayarak ‘Zamanın Ötesinde’, ‘Beyond Time’ sloganıyla dünyadaki mimarların Türk taşını daha çok tercih etmesi için bir çalışma da sürdürüyoruz. Bunun yanında hangi etkinliklerde boy gösterileceği tespitleri de yapılıyor. Tabii ki fuarlara katılıyoruz ticaret heyetleri yapıyoruz. Bunlar rutin işlemlerimiz. Ama bunun yanında mimarlık kongrelerine mimarlık festivallerinde de Türk taşı olarak boy göstermek durumundayız. Bunu da sadece oraya gidip ‘Türk Taşı’ yazarak değil, sponsorlukla değil, dünyaca tanınan bir mimarın Türk taşları ile yaptığı bir eseri bir konferansla, bir etkinlik içerisinde tüm dünyadan gelen mimarlara anlatılmasıyla başarabiliriz” dedi.

Ucuzcu mantığını bertaraf etmeliyiz

“Çok çeşitli ürüne sahip olduğumuz için fiyat skalasında da farklı fiyatlar var” diyen İMİB Başkanı Dinçer sözlerini şöyle tamamladı: “Her taşımızı yüksek fiyata satmamız mümkün değil. Ucuzcu denilen mantığı bertaraf etmek için de şu argümanı kullanabiliriz. Lüks, sofistike bir ürünü ulaşılabilir kılmıştır Türk taşı. Ulaşılabilir fiyata ürünleri piyasaya sürmemiş olsaydık belki dünyada bu kadar geniş bir pazar olmayabilirdi. Bu yönde de çalışmalar sergileyip bu algıyı kırmak ucuz kelimesini ortadan kaldırmak zorundayız. Türkiye’de mermer ve doğaltaşta çok firmamız var. Mutlaka bireysel çalışmaları ile bazı firmalar öne çıkacaktır. O da firmalara kalan markalaşma kısmıdır. Biz birlikler olarak Türk taşını tanıtmak ve mimarların Türk taşını kataloğundan alıp projelerinde yazmalarını hedefliyoruz.”