O bir avcı… Sektörün rotasını birkaç yıl önce gören, nerede butik, farklı ve çok da popüler olmayan bir taş varsa onun peşine düşen bir avcı… Tabii bulduğu taşları bir anda popüler hale getirmesi de aynı bir özellik. 2 yıl önceki röportajımızda “Oyunu değiştiren adam” demiştik onun için… Şahinler Mermer Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şahin… Butik taşlar modasını önceden fark eden Şahin’i plaka galerisinde ziyaret etmiş, hedeflerini konuşmuştuk.
Plaka deposu bizim için sürpriz değildi ancak aradan geçen sürede yeni bir adım attı Şahinler Mermer… Denizli’deki deponun hemen yanına bir de blok sahası ekleyerek portföyünü genişletti. Bugün hem blok, hem plaka hem de ebatlı ürün ihracatı gerçekleştiren firma, butik taş alışkanlığından ise asla vazgeçmiyor. Şahin, pazarlama mantığını özetlerken, “Biz herkesin kırıp çöpe attığı taşlara yönelerek çıktık yola. Çünkü bizde taşlara hiçbir zaman mimarların, müşterilerin gözünden bakılmamıştı. Biz olaya müşterilerin gözünden baktık, o taşın bir projede nasıl duracağını hayal ettik. En büyük başarımız da bu oldu. Bugün 50 ülkeye ihracat yapan bir firma haline geldik” diyor.
Sektörde bugün konuşulan şeylere iki yıl önceki röportajda değindiğimizin de altını çiziyor ve ekliyor: Bizdeki temel sorun aşırı arz oldu hep. Çok üretmeyi çok kazanmak olarak gördük. Ama emeğimizin ve girdiğimiz büyük riskin karşılığını bence yeterince alamadık. Çünkü stratejimiz doğru değildi. Az ve kaliteli üretip istediğimiz rakamlara satmaktı doğru olar. Bugün hemen herkes bu noktaya gelmiş durumda. Bu yeni rekabet koşullarına adapte olmanın da başka yolu yok.”