Ana Sayfa Blog Sayfa 51

İhracatta pandeminin fotoğrafı

0

İnsan hayatı gibi ekonomilerin de inişleri ve çıkışları vardır. Gün gelir ülkedeki herkesin yüzünü güldüren atılımlar yaşanır, gün gelir can sıkan düşüşler. En güçlüsünden en zayıfına dek, her ülkenin ekonomisi böyle testlerden geçmiştir kuşkusuz. Ancak bazı büyük bunalımlar vardır ki, suyun üzerindeki tüm tekneleri tehlikeye sokar. Kimi denizin karanlıklarında kaybolur, kimi karaya oturur, kimileri güçlükle de olsa kıyıyı bulur… Tıpkı tüm dünyanın sarsıldığı 1929 Büyük Ekonomik Buhranı gibi. O günden bugüne dek, tüm dünya ekonomilerini böylesine küresel düzeyde etkileyen bir süreç olmamıştı. Taa ki, COVİD-19 ortaya çıkana kadar.

Aslında tablo çok da karamsar değildi… Evet, 2018’in Nisan ayında başlayan düşüş 2019’da da hüküm sürmüştü ama biraz olsun hızı da kesilmişti. 2019 yılının rakamlarında 2018’e oranla yüzde 2.2lik bir düşüş göze çarpmış, Türk doğaltaş sektörü yılı 1 milyar 864 milyon 301 bin dolarlık gelirle kapatmıştı. Satılan ürün miktarındaki düşüş ise yüzde 4.27 olarak kayıtlara geçmişti. Ancak doğaltaş sektörünün genelindeki beklenti, 2020 ile birlikte özellikle Çin pazarının hareketleneceği, ihracatın yeniden 2 milyar dolar barajının üzerine tırmanacağı yönündeydi.

Beklentiler doğrultusunda doğaltaş sektörü 2020’ye iyi bir giriş yaptı. İlk aya ait ihracat rakamları, hem blok pazarında hem de işlenmiş ürün alanında 2019’a oranla artış olduğunu gösteriyordu. Ancak Wuhan’da ortaya çıkan COVİD-19’un Şubat ayından itibaren etkisini artırması, ana pazarı Çin olan sektör için adeta ‘atar damarının kesilmesi’ anlamına geliyordu. Krizin rakamsal büyüklüğünü İMİB’in verileri özetliyordu: Şubat ayının ilk 19 gününde ihracattaki düşüş yüzde 52’ydi! Blok pazarı adeta durmuştu. Kriz o dönem henüz ABD, Avrupa ve Körfez Pazarı’na yansımadığı için işlenmiş ürün pazarı durumu idare etmeye çalışıyordu.

Nisan’ın sonuna doğru fotoğraf farklılaşmaya başladı. Pandeminin merkezi Avrupa ve ABD’ye kaymış, alınan önlemlerin etkisiyle Çin biraz olsun nefes almaya başlamıştı. Doğal olarak bu durum, doğaltaş sektörüne de etki etti. Çin’de fabrikaların çalışmaya başlamasıyla blok pazarı en azından ‘nefes almaya’, küçük de olsa kıpırdanmaya başladı. Ancak bu kez de işlenmiş ürün pazarında sıkıntı artıyordu. Haziran ayı sonundaki rakamlar şöyleydi: Blok pazarı, 2019’a oranla yüzde 35,2’lik gelir kaybı yaşamış, işlenmiş ürün pazarında ise kayıp yüzde 5,68 olarak kayıtlara geçmişti. Toplam tabloya bakıldığında yüzde 15,7’lik kayıp söz konusuydu.

Süreç içinde yaşananları kısaca hatırladıktan sonra gelelim son verilere… Bir başka ifadeyle, sektörün 7 aylık bilançosuna. Ocak-Temmuz 2020 döneminde Türkiye 3 milyon 277 bin 278 tonluk doğaltaş ihraç ederken toplam 906 milyon 404 bin dolarlık kazanç sağladı. 2019’un aynı dönemiyle kıyasladığımızda satılan ürün miktarında yüzde 18,6’lık, gelirde ise yüzde 13,7’lik bir gerileme olduğunun altını çizelim. Ardından, istatistikleri daha derinlemesine gözden geçirelim.

Pandeminin çıkış noktası, aynı zamanda Türkiye’nin en önemli müşterisi olan Çin pazarındaki daralma durmuyor. 2018 yılını yüzde 18, 2019’u ise yüzde 10 düşüşle kapatan Çin’de 2020’nin ilk 7 ayına yansıyan gelir kaybı, yüzde 30,6 oldu. Ocak-Temmuz 2020 döneminde Çin’e ihraç edilen 1 milyon 343 bin 792 tonluk doğaltaş karşılığı, Türkiye’nin kasasına 273 milyon 53 bin dolar girdi. Tabii ki, Çin’deki bu durumun blok satış rakamlarına etkisini de kestirmek güç değil. Blok pazarı da 2020’nin ilk 7 ayında yüzde 33,6 daraldı. 1 milyon 665 bin tonluk blok mermer satışından Türkiye’nin elde ettiği gelir 320 milyon 775 bin dolar oldu.

Ancak blok pazarındaki sıkıntı maalesef sadece Çin ile de sınırlı değil. Türkiye’nin en fazla blok mermer sattığı 10 ülke arasında yalnızca Portekiz’in artış gösterdiğini, bu ülkeden elde ettiğimiz gelirin de 946 bin dolar olduğunu belirtelim. Blok pazarının Çin’den sonraki en önemli durağı Hindistan’daki gerileme de çok sert oldu. 2019’un aynı dönemine oranla Hindistan’dan elde ettiğimiz gelir yüzde 64 düşüşle 17 milyon 670 bin dolara indi. 2019 yılını Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı 4. ülke olarak kapatan Hindistan, Temmuz 2020 itibarıyla 10. sıraya geriledi! Blok satışı yapılan diğer ülkelerden Mısır’da yüzde 4.2, İtalya’da yüzde 38.4, Tayvan’da yüzde 32.1 oranında gelir kaybı yaşandı.

Gelelim işlenmiş ürün pazarına… Pandemiden en çok etkilenen ülkelerden olmasına karşın ABD, 2020’nin ilk 7 ayında Türk Doğaltaş Sektörü’ne nefes aldıran duraklardan biriydi. ABD’ye 398 milyon 606 bin tonluk doğaltaş ihracatı karşılığında Türkiye’nin kasasına giren rakam 165 milyon 709 dolar oldu. ABD pazarında satılan ürün miktarı yüzde 6.3, elde edilen gelir ise yüzde 2 oranında arttı. Burada ABD’yle ilgili bir detaya dikkat çekmek gerekiyor. Dünya devine işlenmiş mermer satışımız yüzde 5.8 düşmesine karşın işlenmiş traverten gelirinin yüzde 17.3 artması ABD pazarını toparlayan nokta oldu. Bir başka deyişle, ABD Pazarı’nı 2020’nin ilk 7 ayında işlenmiş traverten satışı ayakta tuttu.

Körfez Pazarı ise, pandemi döneminin en çok dikkat çeken noktasıydı. En ciddi büyüme ise Suudi Arabistan’da yaşandı. Suudi pazarından elde edilen gelir, 2019’un ilk 7 ayına oranla yüzde 23.3 artarak 85 milyon 740 bin dolara ulaştı. Satılan ürün miktarı ise yüzde 31.1 arttı ve 243 milyon 277 bin ton olarak kayıtlara geçti. Türkiye’nin İsrail’den elde ettiği gelir de yüzde 8 oranında yükseldi. Ayrıca Türk Cumhuriyetleri’nden Kazakistan’da yüzde 599.9, Türkmenistan’da yüzde 210.5’luk gelişim, sıkıntılı dönemin kazanımları oldu.

AMORF’ta şampiyonlar belli oldu

0

Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) tarafından düzenlenen AMORF Doğal Taş Tasarım ve Proje Yarışması’nın ödülleri sahiplerini buldu. 5 Ekim Dünya Mimarlık Günü’nde dijital olarak gerçekleştirilen ödül töreninde, profesyonel ve öğrenci kategorilerinde, yurtdışı eğitim bursu dahil olmak üzere toplamda 10 projeye 10’ar bin TL tutarında para ödülü verildi. Mermer atıklarının değerlendirilmesi ve ekonomiye kazandırılmasına ilişkin tasarım projeleri, dış mekan projeleri ve iç mekan uygulamaları ile mobilya ve aksesuar tasarımları kategorilerinde gerçekleşen yarışmada toplam 398 proje (196 öğrenci kategorisi-202 profesyonel kategori) jüri tarafından değerlendirmeye tabi tutuldu. Dijital basın toplantısına TİM Başkanı İsmail Gülle, Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi ve gazeteciler katıldı.

ALPAY: ÖDÜL TÖRENİ EFES’TE

EMİB Başkanı Mevlüt Kaya, yarışmayla ilgili bilgi verirken “Hedefimiz işlenmiş ürün ihracatını daha yüksek seviyelere çıkarmak. Bu yıl ilk kez gerçekleştirdiğimiz Amorf Doğal Taş Proje Tasarım Yarışması bizler için çok önemli. Çünkü hammadde ya da yarı mamul yerine, özellikle doğaltaş hammaddesine tasarımla, sanatsal ve estetik dokunuşla, yenilikçi teknolojilerle sağlanacak katma değerli üretimler ihracat hacmimizi çok daha yüksek seviyelere çıkaracaktır” dedi. EMİB Yönetim Kurulu Üyesi Melike Alpay Özmen de “EMİB olarak mermerden sanat eseri üretmeye, tasarım objeler üretmeye hiç de yabancı olmadığımızı hatta bu konuda en eski medeniyetlerden olduğumuzu göstermek istiyor, bu nedenle yarışmamızın ödül törenini Efes Antik Kenti’nde yapmak istiyoruz. Mayıs ayında gerçekleşmesini planladığımız törenin, sektörün çeşitli alanlarda başarılara imza atan isimlerinin ödüllendirileceği, adeta mermer sektörünün “oscar töreni” tadında bir etkinlik olmasını istiyoruz. Yarışmanın önümüzdeki yıllarda uluslararası hale gelmesi de hedeflerimiz arasında” ifadelerini kullandı.

SEZGİN: AMAÇ TEŞVİK ETMEK

Amorf Yarışma Komitesi Üyesi Reyhan Sezgin ise “EMİB olarak yaptığımız organizasyonların bir amacı var; öncelikle Türk doğal taşının dünya piyasalarında hak ettiği öneme kavuşmasını sağlamak ve katma değerli üretimleri teşvik etmek. Mimarlarımızı, tasarımcılarımızı Türk taşıyla yapılabilecek en prestijli tasarımları yapmaya, bunu dünyaya tanıtmaya teşvik etmek istiyoruz” diye konuştu. Yarışmayı kazanan adaylar 10’ar bin TL’lik ödülün sahibi oldu. Ayrıca Lava proje 1 yıllık ürün ve iş geliştirme mentörlüğü ödülü, Dripper ve Inleaf projeleri ise ‘tasarladığı ürünün ticarileşmesine olanak sağlayacak üretim ve satış desteği’ alacak.

 

İŞTE KAZANANLAR:

 

PROFESYONEL

İç Mekan Mobilya, Aksesuar, Uygulamaları kategorisi:

Proje adı: LEVO (Ali Can Erol, Hakan YÖRÜK)

Proje adı: NAAN (Ayşenur AYDEMİR, Selen ÇAKIR, Zehra ALAN)

Proje adı: DRIPPER (Cemre AYMELEK-Gözde KARAKOYUNLU-Gamze SEVİMLİ)

Dış Mekan kategorisi:

Proje adı: SHOME (Ömer YEŞİLDAL)

Proje adı: HARMONY (Semiha KAN)

 

 

ÖĞRENCİ

Mermer Artıklarının Değerlendirilmesi kategorisi:

Proje adı: LAVA (Burçin Ece ERTÜRK, Bilgesu YILDIZ- TOBB Üniversitesi)

Proje adı: LUCID (Elif Dilara BORA, Ozan AKSUN-ODTÜ)

Proje adı: İSTASYON (Nilay KOÇAK, Süleyman PAMUK-Sakarya Üniversitesi)

İç Mekan Mobilya, Aksesuar, Uygulamaları kategorisi:

Proje adı: INLEAF (Mehmet Ali SEVEN-Marmara Üniversitesi))

Proje adı: PURE (Ümmü Beyza TOP-Gazi Üniversitesi)

 

2 fuar daha ertelendi

0

Dünyayı adeta felce uğratan Covid-19 virüsü nedeniyle iki fuarın daha ertelendiği açıklandı. 

Bursa’da 4-7 Kasım 2020 tarihleri arasında yapılması planlanan Blok Mermer Fuarı 20-23 Ekim 2021, Hindistan’ın Jaipur kentinde 4-7 Şubat 2021 tarihlerinde gerçekleşeceği açıklanan Stonemart Fuarı da 25-28 Kasım 2021 tarihlerine ertelendi.

 

Sorun pandemi değil mantalite

0

Türkiye’nin bir doğaltaş ülkesi olmasından gurur duyan, doğaltaş aşığı bir mimar Hüseyin Arslan… İzmir, Menderes’te kurulu Lion Stone Art Gallery’de sadece kendi ocağından çıkan ürünleri değil, doğanın Türkiye’ye armağanı birbirinden özel pek çok taşı da dünyanın beğenisine sunuyor. Sunum derken, bu konudaki başarısına da şapka çıkarmamak elde değil. Pandemi döneminde Lion Stone Art’a konuk olduk, Hüseyin Arslan ile sektörün son durumunu konuştuk. Biz pandeminin sektöre etkilerini sorarak söze girdik, Arslan “Sorun pandemi değil, mantalite” diyerek konuyu başka bir yöne çekti.

Çayından bir yudum aldı, “Taşının değerini bilmek, her şeyden önemli” dedi, devam etti: “Pandemi öncesinde de mantalite aynıydı, şu anda da aynı. Mesele şu. Bir şeyin değerini belirleyen, önce insanın kendisidir. Önce taşınıza değer vermelisiniz. Rekabeti sadece fiyat düşürmekten ibaret gören anlayış, pandemiden de büyük tehlike bu sektör için. Oysa şunu bilmek gerek. Kalite, her zaman ve her yerde satar. İyi iş yapmanın koşulu, kaliteli ürün ve güvenilir hizmet anlayışıdır. Bunları bir araya getirmeden başarılı olma şansınız yok. Dünya ölçeğinde firma olma gayretindeki her firmanın, günü kurtarmak yerine bu anlayışla ilerlemesi gerektiğine inanıyorum.”

Peki sözünü ettiği bu ‘mantalite sorunu’ sektörü nereye götürüyor? Arslan, “Ülkemin kaybetmesini istemiyorum” diyor, acı bir tablo çiziyor: “Bakın örnek vereyim. Bizim ürünlerimize benzetilen bazı taşlar çıkıyor piyasaya. ‘New’ deyip satışa sunuluyor. Satış fiyatlarımızı artırmak durumunda kalıyoruz! Neden mi? Çünkü rekabet etmek için fiyat düşürseydik, bugün ocağımızı kapatmış olurduk! Biz, sektörde yaygın olan ‘Çok üretelim, çok satalım’ mantığında olmadık hiçbir zaman. Ama ocak sahipleri bu anlayışla devam ederse, 5-10 yıl içinde sektör yüzde 50’ye varan oranlarda küçülebilir. Bunun sebebi de aşırı üretim, malın değerini düşürme, fiyat istikrarsızlığı ve müşteriye güven vermeyen hizmet anlayışı olacak. Türkiye markası yara almasın, ithalatçılar Türkiye’den taş almaya devam etsin, kazanan Türkiye olsun istiyorum.”

Evet, Hüseyin Arslan’ın çizdiği tablo bu. Peki çözüm için ne yapılabilir? Lion Stone Art Genel Müdürü Arslan nefessiz sıralıyor: “Mermer ocakları aşırı üretim yapmak yerine kontrollü giderek, pazarın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak üretim yaparlarsa hem fiyat istikrarı sağlanır, hem de aşırı üretimden kaynaklı fiyat baskısından korunmuş olurlar. Şöyle düşünün… Bir müşteri bir mermer ocağına gittiği zaman üretilen ürünün miktarı çok ise ve talep de düşük ise, her zaman ürünün en kalitelisini almak isteyecektir. Bu durum zamanla ocakta çok fazla B, C kalite malzemenin birikmesine sebep olacaktır. Çözüm, kontrollü üretimdir. Aşırı üretimden kaçınarak B, C kalite malzemeyi de müşteriye önerip satabilmek gerekli. Bizler doğaltaş satıyoruz. Doğanın bize verdiği güzellikleri insanlara sunuyoruz. “Doğal” bir malzemede küçük kusurları aramak yanlış olur. Doğanın bize verdiği nimetlere saygı duymamız gerekli.”

Röportajın sonunda Arslan’la Lion Stone Art Gallery’yi adımlıyoruz. Taşlara bakarken adeta gözleri parlıyor. Sunumun önemine değiniyor ve sözlerini şöyle noktalıyor: “Bizim için bu galeride sattığımız her taş değerli. İsterse bir mermer ocağının en kötü taşı olsun, o taş galerimize girmişse, bizim için önemlidir. Doğaltaşların hiçbirinin kötü olduğuna inanmıyorum. Yanlış pazarlama, yanlış sunum ve yanlış proje bir taşı kötü gösterir. Bir taşın doğru yerde, doğru projede, doğru şekilde kullanılması çok önemli. Sattığımız taşlar milli servetimizdir. Konu aslında bir memleket meselesi yani. Memleketimizin madenleri hak ettiği değeri bulmalı. Ben ülkemin kaybetmesini istemiyorum.”

İhracata bir darbe de Arabistan’dan

0

Pandemi nedeniyle sıkıntılı günler yaşayan doğaltaş sektörüne bir darbe de dış politikadan geldi. Siyasi ilişkilerdeki gerginlik nedeniyle Suudi Arabistan hükümeti, Türk ürünlerine boykot kararı aldı. Cumhuriyet Gazetesi’nde yer alan habere göre, Arabistan gayri resmi olarak başlattığı ambargoyu bu ayın sonunda Made in Turkey damgalı malları ülkeye almayacağını açıklayarak resmi hale getirdi.

2019 geliri 125.5 milyon dolar

Peki bir süredir doğaltaş sektöründe de kulaktan kulağa dolaşan bu kötü haber ne anlama geliyor? Suudi Arabistan, Türk Doğaltaş Sektörü’nün en fazla gelir elde ettiği 3. ülke konumunda. Tamamen işlenmiş ürün sattığımız Suudi pazarından 2019 yılında elde ettiğimiz gelir 125 milyon 530 bin dolar olarak kayıtlara geçti. 2020’nin ilk 8 aylık diliminde de Suudi pazarı pandemiye rağmen yüzde 28 büyüme göstermiş ve Türkiye’nin kasasına 97 milyon 986 bin dolar girmişti.

Genel ihracat 3.3 milyar dolar

Genele baktığımızda ise Suudi Arabistan’ın Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı ülkeler arasında 15. sırada olduğunu görüyoruz. 3.3 milyar dolar ihracatı geliri elde ettiğimiz Suudi pazarından 3 milyar dolarlık da ithalat yapıyoruz. Türkiye ile Arabistan arasındaki gerilim Körfez politikaları ve Suriye konularıyla başlamış, Cemal Kaşıkçı cinayetiyle daha da artmıştı. Suudi Hükümeti, bu gelişmelerin ardından Türk ürünlerine uygulanan katma değer vergisini yüzde 5’ten 15’e çıkarmıştı.

Söz, ‘Taşa Değer Katanlar’ın

0

23-26 Mart 2021 tarihlerinde 27. kez kapılarını açacak Marble İzmir Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı ile eşzamanlı olarak düzenlenecek olan 6. Uluslararası Taş Kongresi için bir tanıtım toplantısı düzenlendi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleşen tanıtım toplantısına; Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, TİM Maden Sektör Kurulu ve İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, TÜMMER Başkanı İbrahim Alimoğlu, Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Başkanı Alim Murathan, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Başkanı Dr. İlker Kahraman, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı ve sektör temsilcileri katıldı.

1 MİLYON TL DESTEK

Toplantının açılış konuşmasını yapan Kongre Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Faruk Çalapkulu, önümüzdeki yıl 6. kez düzenlenecek olan Uluslararası Taş Kongresi’nin, “Taş Değer Katar – Taşa Değer Katanlar” teması ile bilim insanları ve sektör temsilcilerini buluşturacağını söyledi. Çalapkulu, 20 farklı ülkeden bilim insanlarının İzmir’de buluşması için 54 kişilik bir ekibin çalıştığının altını çizdi. İZFAŞ Genel Müdürü Alıcı “6. Uluslararası Taş Kongresi ile, doğal taşta dünya çapında bir marka değerine sahip olduğumuzu, ona değer katanlarla bir arada değerlendirip; Türk doğal taşı adını İzmir’den duyuracağız” derken, EMİB Başkanı Kaya da İzmir Marble’ın pandemi sonrası doğaltaş sektörünü buluşturacak ilk etkinlik olmasının önemine değindi. Kongreye 1 milyon TL’lik kaynak sağlayan Maden Sektör Kurulu ve İMİB Başkanı Aydın Dinçer ise “6. Uluslararası Taş Kongresinin de Türk doğal taş sektörüne önemli katkıları olacağına inanıyor ve destekliyorum” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından kongreyle ilgili protokol imzalandı.

İhracatta pandemi kaybı 145 milyon dolar

0

Pandemi süreci, tüm sektörler gibi doğaltaş sektörünü de etkilemeye devam ediyor. Türk doğaltaş sektörünün ilk 7 aylık rakamları da bunu gözler önüne seriyor. Ocak-Temmuz 2020 döneminde Türkiye, 3 milyon 277 bin 278 tonluk doğaltaş ihraç ederken toplam 906 milyon 404 bin dolarlık kazanç sağladı. 2019’un aynı dönemine oranla Türkiye’nin geliri yüzde 13.7, satılan ürün miktarı ise yüzde 18.6 azaldı. Geçen yıla oranla kayıp 145 milyon dolar olarak gerçekleşti.

En büyük sıkıntı ise tabii ki Çin pazarında. Zira Çin’de 2020’nin ilk 7 ayına yansıyan gelir kaybı, yüzde 30,6 oldu. Ocak-Temmuz 2020 döneminde Çin’e ihraç edilen 1 milyon 343 bin 792 tonluk doğaltaş karşılığı, Türkiye’nin kasasına 273 milyon 53 bin dolar girdi. Blok pazarının bir diğer önemli durağı Hindistan’daki düşüş ise çok daha sert. 2019’un aynı dönemine oranla Hindistan’dan elde ettiğimiz gelir yüzde 64 düşüşle 17 milyon 670 bin dolara indi. 2019 yılını Türkiye’nin en fazla ihracat yaptığı 4. ülke olarak kapatan Hindistan, Temmuz 2020 itibarıyla 10. sıraya geriledi! Blok satışı yapılan diğer ülkelerden Mısır’da yüzde 4.2, İtalya’da yüzde 38.4, Tayvan’da yüzde 32.1 oranında gelir kaybı yaşandı.

 

Doğaltaş sektörünün acı kaybı

0

Türk doğaltaş sektörünün duayenlerinden, İz Mermer’in kurucusu Halim Yanaşmayan, bu sabah geçirdiği ani bir rahatsızlık sonucu hayatını kaybetti.

Yanaşmayan’ın cenazesi yarın (10 Ağustos) İzmir İlahiyat Fakültesi Fatma Tatari Cami’sinde kılınacak ikindi namazının ardından Hacılarkırı Mezarlığı’na defnedilecek.
 
73 yaşındaki Halim Yanaşmayan evli, 2 çocuk babası ve 2 torun sahibiydi.
 

Xiamen Fuarı da iptal

0

Dünyanın en büyük doğaltaş fuarı Xiamen Stone Fair, beklenen açıklamayı yaptı. Fuar yetkilileri 2020 yılında fuarın yapılmayacağını duyurdu. 

16-19 Mart 2020 olarak açıklanan ilk tarih, fuar idaresi tarafından önce 6-9 Haziran’a, sonrasında da 27-30 Ekim’e ertelenmişti. Yetkililer, dünya genelinde yaşanan Coronavirüs salgınının etkilerinin devam etmesi nedeniyle bu yönde bir karar aldıklarını ifade etti. 

EBSO’dan Marble Trend’e ödül

0

Ege Bölgesi Sanayi Odası’nın (EBSO) ekonomi gazeteciliğini teşvik etmek amacıyla düzenlediği EBSO Aytaç Sefiloğlu Gazetecilik Yarışması’nda Marble Trend Genel Yayın Yönetmeni Hasan Ercazip Röportaj dalında ikincilik ödülünün sahibi oldu. Ercazip, dergimizin 50. sayısında yayınlanan “Onyx tozuyla salyangoz yetiştiriyor” haberi ile ödüle hak kazandı.

EBSO’nun 1996 yılından bu yana düzenlediği ve 2000 yılından itibaren, o yıl vefat eden Basın Müşaviri Aytaç Sefiloğlu’nun adı verilen yarışmada Röportaj Dalı’nda Hürriyet Gazetesi’nden Mete Tamer Omur, 9 Eylül Gazetesi’nden Sinan Keskin, Ticaret Gazetesi’nden Seda Gök ve İlkses Gazetesinden Nurettin Baki ödüle layık görülen diğer isimler oldu. 

Haber dalında ise TRT’den Sonay Teker, 9 Eylül Gazetesi’nden Murat Ervin, İlkses Gazetesi’nden Nurettin Baki ve Anadolu Ajansı’ndan Yusuf Şahbaz ödül aldı.

Yarışmada dereceye giren gazetecilere ödülleri önümüzdeki günlerde düzenlenecek törenle verilecek.